10 măsuri pentru protejarea personalului şi a clienţilor din restaurante
10 măsuri pentru protejarea personalului şi a clienţilor din restaurante

În acest moment, majoritatea operatorilor din industria ospitalității au luat deja o serie de măsuri de limitare a răspândirii coronavirusului. Prezentăm, însă, aici, o listă cuprinzătoare de idei pentru cei care vor să facă tot posibilul pentru a-și proteja clienții și personalul. 

În primul rând, recomandăm respectarea instrucțiunilor oferite de autoritățile locale. Desigur, încurajăm și preluarea comportamentelor pozitive din alte țări și adaptarea lor la nevoile locale.

 

#1 Limitarea interacțiunilor

Cu cât sunt mai rare și scurte interacțiunile, cu atât crește gradul de siguranță. Limitează, pe cât posibil, conversațiile care nu sunt necesare dintre angajați și clienți. Promovează comunicarea eficientă, așa cum încurajezi eficiența în toate celelalte activități.

 

#2 Rămasul în izolare în caz de pericol

Încă de dinaintea pandemiei, mulți angajați aveau tendința de a veni la serviciu chiar și când dădeau semne de răceală sau gripă, de teama consecințelor. În restaurantul tău asigură-te că ai creat un mediu în care oamenii se simt confortabili să anunțe că au nevoie să stea izolați pentru că prezintă simptome, au primit un diagnostic pozitiv sau au intrat de curând în contact cu cineva bolnav sau suspect de COVID-19.

 

#3 Dezinfectarea tuturor suprafețelor 

Pe lângă dezinfectarea riguroasă a spațiului și a instrumentelor de lucru, deja obligatorie, în această perioadă e bine să te asiguri că este curățată temeinic orice suprafață cu care intră mai multe persoane în contact: întrerupătoare, mânere, robineți, dispozitivele pentru plata cu cardul, casa de marcat, coperta în care vine nota de plată etc.

10 măsuri pentru protejarea personalului şi a clienţilor din restaurante

#4 Alegerea obiectelor care nu presupun contact

Pe cât posibil, încearcă să reduci numărul obiectelor are necesită atingere și să le înlocuiești cu altele care nu presupun contactul cu mâinile: coșuri de gunoi cu pedală, uși fără clanță, săpun cu dozator automat etc.

 

#5 Purtarea corectă a măștii – atât pe gură, cât și pe nas

Aceasta nu e o măsură nouă, însă vrem să amintim că purtarea măștii cu nasul descoperit nu protejează la fel de eficient. Atrage-le delicat atenția colegilor că înțelegi lipsa confortului, însă e în interesul tuturor să își ia măsurile care îi protejează pe ei, pe familiile, colegii și clienții lor. Strictețea cu care sunt respectate măsurile de siguranță a devenit un criteriu de alegere a restaurantului pentru mulți clienți.

 

#6 Purtarea mănușilor și spălatul mâinilor

Chiar și colegii care nu se ocupă de prepararea mâncării pot să folosească mănuși de unică folosință, cu condiția să le îndepărteze corect (principiul curat-la-curat) și să se spele pe mâini înainte și după ce le aplică.

 

#7 Asigurarea ventilației optime

Crește cât mai mult circulația aerului spre zonele interioare, cele în care lucrează personalul, încercând să ții ferestrele și ușile deschise. De asemenea, ia în calcul dotarea localului cu un dispozitiv pentru purificarea aerului, special creat în mediile cu risc de contagiune aeriană.

 

#8 Recapitularea periodică a măsurilor necesare

Odată ce au văzut că nu au pățit nimic, oamenii au tendința să se relaxeze și să nu mai fie la fel de riguroși cu măsurile de igienă. De aceea, e important să repeți instrucțiunile frecvent și să le amintești importanța respectării lor. Eventual, numește un alt responsabil de disciplină în fiecare săptămână.

 

#9 Împărțirea în ture

În eventualitatea în care unul dintre angajați se îmbolnăvește, colegii săi de tură vor fi nevoiți să stea și ei în izolare pentru 14 zile. Dacă ai asigurată o împărțire riguroasă pe ture, activitatea celor care nu pot lucra va putea fi preluată de colegii rămași.

 

#10 Încurajarea responsabilității clienților

Pe lângă eforturile de a-ți încuraja personalul să se protejeze, e necesar ca și clienții să își aducă aportul și să dea dovadă de responsabilitate. Pentru a-i încuraja în această direcție, poți lua diverse măsuri. Începe prin a le pune la dispoziție cât mai multe metode de protecție: la intrare, creează o zonă de pregătire cu dezinfectant și eventual măști de unică folosință pentru cei care le-au uitat acasă. Înlocuiește meniul clasic cu unul digital, disponibil pe site-ul, blog-ul sau pagina de Facebook a restaurantului și accesabil printr-un cod QR printat și lipit de masă. Încurajează plata cu cardul sau telefonul în defavoarea numerarului. Pune din loc în loc, cât mai vizibil – la intrare, în băi și poate chiar în meniu – o serie de recomandări precum spălatul temeinic pe mâini imediat la intrarea în local și purtarea măștii în momentul în care discută cu chelnerul.

 

Ai implementat în restaurantul tău și alte măsuri care s-ar dovedi utile și pe care le recomanzi și altor operatori?

 

Resurse: TrendsHRB, Centers for Disease Control and Prevention.

Reinventarea afacerilor din industria ospitalităţii în 2020

Măsurile de distanțare și restricțiile care s-au modificat de pe o zi pe alta i-au făcut pe managerii și antreprenorii din industria ospitalității să se adapteze din mers, să dea dovadă de ingeniozitate și solidaritate fără precedent și să folosească toate resursele de optimism pe care le au.

citeşte mai mult
Design de distanţare – cum vor arăta restaurantele de acum încolo

Fiecare criză mondială de sănătate, cum au fost cele provocate de holeră, tifos sau gripă, a avut un impact de scurtă sau de lungă durată în felul în care arată restaurantele. Proprietarii care pot anticipa ce schimbări merită o investiție de viitor și ce tendințe sunt doar de moment vor avea cel mai mult de câștigat.

citeşte mai mult
Cum se redeschide industria ospitalităţii în alte ţări

După două luni în care industria ospitalității a fost pusă pe pauză în contextul pandemiei, se încearcă o redeschidere treptată, cât mai responsabilă, a restaurantelor, cafenelelor, hotelurilor, precum și a muzeelor, parcurilor și școlilo​r.

citeşte mai mult