Design de distanţare – cum vor arăta restaurantele de acum încolo
Design de distanţare – cum vor arăta restaurantele de acum încolo

Fiecare criză mondială de sănătate, cum au fost cele provocate de holeră, tifos sau gripă, a avut un impact de scurtă sau de lungă durată în felul în care arată restaurantele. Proprietarii care pot anticipa ce schimbări merită o investiție de viitor și ce tendințe sunt doar de moment vor avea cel mai mult de câștigat.

Pornind de aici, un celebru studio de design din Dubai  - ROAR - a realizat un raport amplu*, în care discută cum vor arăta localurile după pandemia cauzată de COVID-19. Iată câteva observații de care putem ține cont.

 

  • Evitarea contactului, însă nu dispariția lui completă – se așteaptă reducerea drastică a meniurilor pe suport fizic, a condimentelor puse la comun, ca sarea, piperul și ketchupul, precum și a plăților cu numerar. De asemenea, se preconizează o folosire mai mare a senzorilor și a altor tipuri de automatizări care înlocuiesc manevrarea obiectelor cu mâna, în special în zona băilor – uși, robinețe, uscătoare de mâini. Preferința de a mânca la bufet sau din aperitive puse pe mai multe farfurii la comun va rămâne doar pentru familii, nu și în rândul grupurilor mari de prieteni sau colegi de birou. Pentru a proteja personalul și clienții, se caută metode de servire mai sigure – cu farfurii dispuse pe tăblii lungi sau prin folosirea cărucioarelor pe care clienții să le aducă singuri la masă.

Design de distanţare – cum vor arăta restaurantele de acum încolo

 

  • Pentru că factorul psihologic joacă un rol important în revenirea clienților în restaurante, va trebui luat în seamă atunci când proprietarii decid designul și metoda de comunicare. Pentru a recâștiga încrederea clienților temători sau germofobi, restaurantele nu trebuie doar să spună că sunt sigure, ci, pe cât posibil, să o demonstreze. De aceea, se preconizează apariția și mai multor bucătării deschise, care transmit ideea de transparență. În plus, cele mai mici detalii de comunicare trebuie și ele luate în calcul – de exemplu, în loc să vorbim despre distanțare socială, un termen cu asociere negativă, putem vorbi despre spațiere sigură, o versiune neutră. Mai mult, în loc să afirme proprietarii cât de sigur e localul lor, ideal va fi să obțină o certificare din partea cuiva autorizat și neinfluențat. 

 

Design de distanţare – cum vor arăta restaurantele de acum încolo

  • Contrar discuțiilor curente, axate în principal pe nevoia de distanță între mese de cel puțin 1.5 metri, designerii se așteaptă ca această măsură să fie aplicată cel mult un an. Doar 5% dintre experții în design se așteaptă ca densitatea din restaurante să nu revină niciodată la cea de dinaintea acestei pandemii.

 

  • Folosirea materialelor care nu propagă răspândirea microbilor. Deși acestea există deja și sunt folosite în industria ospitalității, se așteptă să devină mult mai populare în viitor.

 

  • La nivel de sustenabilitate, e posibil să se facă pași înapoi. Tot mai multe localuri evitau sau interziceau ustensilele de unică folosință, însă s-ar putea ca de acum încolo să nu aibă de ales și să revină la acestea.

  

Urmărim cu interes și încredere deciziile profesioniștilor locali din industria ospitalității și felul în care vor lua măsuri pentru a ține clienții atât protejați, cât și impresionați.

Acest material face parte din seria #professionaltalk, prin care Dr. Oetker Professional susține, informează și conectează industria ospitalității în această perioadă.

 

*Raportul e bazat pe un studiu cantitativ realizat în rândul a 170 de profesioniști din industria designului, completat de un studiu calitativ constând într-un focus grup cu nouă experți.

 

Resurse: Dezeen, Mediamatic, ROAR.

 

Reinventarea afacerilor din industria ospitalităţii în 2020

Măsurile de distanțare și restricțiile care s-au modificat de pe o zi pe alta i-au făcut pe managerii și antreprenorii din industria ospitalității să se adapteze din mers, să dea dovadă de ingeniozitate și solidaritate fără precedent și să folosească toate resursele de optimism pe care le au.

citeşte mai mult
10 măsuri pentru protejarea personalului şi a clienţilor din restaurante

În acest moment, majoritatea operatorilor din industria ospitalității au luat deja o serie de măsuri de limitare a răspândirii coronavirusului. Prezentăm, însă, aici, o listă cuprinzătoare de idei pentru cei care vor să facă tot posibilul pentru a-și proteja clienții și personalul. 

citeşte mai mult
Cum se redeschide industria ospitalităţii în alte ţări

După două luni în care industria ospitalității a fost pusă pe pauză în contextul pandemiei, se încearcă o redeschidere treptată, cât mai responsabilă, a restaurantelor, cafenelelor, hotelurilor, precum și a muzeelor, parcurilor și școlilo​r.

citeşte mai mult