HoReCa reacţionează: câteva exemple de adaptare
HoReCa reacţionează: câteva exemple de adaptare

Când nu vin clienții la restaurant, vine restaurantul la clienți. Și nu oricum, ci cu oferte și argumente noi.

Așa cum vizionările de apartamente din imobiliare se mută online, și jucătorii din industria ospitalității dau dovadă de creativitate și putere de adaptare apelând la metode neașteptate prin care își pot servi clienții și de la distanță.

Iată câteva dintre exemplele care ne-au inspirat și motivat în ultima săptămână să înlocuim incertitudinea cu inventivitatea.

Livrări la domiciliu neintermediate

Proprietara chiftelăriei Balls a implementat o serie de măsuri noi de a obține venit pe care le poate gestiona de una singură, fără susținerea echipei de lucru, căreia a ales să îi ofere ocazia de a rămâne în siguranță acasă. A restrâns meniul Balls la un singur preparat principal, însă a îmbogățit oferta de livrare cu produse conexe ale furnizorilor săi (pâine, cafea, dulciuri etc). Clienții pot comanda preparatul lor preferat alături de alte alimente din zona artizanală, pe care apoi proprietara Balls le livrează singură cu mașina.

HoReCa reacţionează: câteva exemple de adaptare

 

Extinderea ofertelor promoționale

Restaurantul Cucina di Casa a transformat Happy Hour în Happy Day, oferind un discount de 25% pe toată perioada zilei. Chiar dacă, la fel ca celelalte restaurante, resursele sunt restrânse și presiunea de a obține venituri e enormă, s-au găsit resurse pentru a-i ajuta și pe alții – alături de câțiva clienți, a donat câteva preparate gătite unei asociații caritabile.

 

Donații până la redeschidere

Cafeneaua Beans & Dots din București a lansat apelul #sustinemafacerilemici către clienții care vor să le dea șansa business-urilor mici preferate de a exista în continuare și de a nu fi nevoite să pună lacătul de tot. Inițiativa îndeamnă oamenii să își arate susținerea donând acum bani pe care să îi poată transforma în comenzi în viitor, când cafenelele, brutăriile și cofetăriile preferate își vor putea deschide din nou porțile.

Apelul a fost preluat de serviciul de rezervări ialoc.ro, care a creat posibilitatea pentru clienți de a cumpăra online carduri cadou prin intermediul platformei sale.

În 5 zile au fost deja listate 54 de afaceri. Majoritatea sunt companii mici și mijlocii, care nu pot livra produse ori servicii prin curier, care nu produc bunuri digitale și care depind de prezența clientului.

 

Eveniment organizat și plătit online

Trei dintre cele mai populare evenimente organizare de barul Mojo au fost mutate cu totul în online. Serile de Trivia și Bingo se desfășoară pe o platformă dedicată jocurilor de grup de la distanță și sunt plătite de jucători tot online, prin platforma Patreon. La primul eveniment organizat în acest fel au fost 107 participanți, inclusiv oameni din străinătate.

 

Catering la domiciliu

În colaborare cu locația sa de evenimente Lagoo Snagov, organizatorul de evenimente UNIVERSUM a lansat un abonament de mâncare gătită și livrată. Pe platforma good-food.ro, clienții pot alege dintre trei meniuri diferite – Standard, Vegetarian sau Gourmet – alcătuite din prânz și cină, care să le fie livrate la domiciliu de luni până vineri.

 

Întâlnire la un restaurant online

Gault&Millau România a lansat restaurantul online Gio-Mio, care reunește meniurile a peste 100 de restaurante din țară de la care se poate comanda mâncare preparată, inclusiv în regim fine-dining. Lista cuprinde restuarantele din ghidul Gault&Millau România, însă se va extinde prin recomandările celor care sunt deja prezenți pe listă.  

Inițiatorii încurajează gurmanzii cărora le e dor de experiența mersului la restaurant să stabilească o oră de întâlnire, să plaseze comanda pe site, apoi să inițieze apelul video. Cei care publică o imagine de la această întâlnire virtuală cu cineva drag și cu mâncarea preferată sunt impulsionați cu premii.

Ce exemple vă inspiră mai mult? Care vi se pare că au cel mai mare potențial de reușită? Ce inițiative credeți că merită adăugate pe listă?

Acest articol face parte din seria prin care Dr. Oetker Professional își arată sprijinul față de colegii de industrie punând la dispoziție toate resursele de comunicare disponibile pentru a oferi informații pertinente, utile și, atât de necesar acum, încurajatoare. Pentru alte exemple, urmăriți:

 

Resurse: IQads, Wall-Street

Reinventarea afacerilor din industria ospitalităţii în 2020

Măsurile de distanțare și restricțiile care s-au modificat de pe o zi pe alta i-au făcut pe managerii și antreprenorii din industria ospitalității să se adapteze din mers, să dea dovadă de ingeniozitate și solidaritate fără precedent și să folosească toate resursele de optimism pe care le au.

citeşte mai mult
10 măsuri pentru protejarea personalului şi a clienţilor din restaurante

În acest moment, majoritatea operatorilor din industria ospitalității au luat deja o serie de măsuri de limitare a răspândirii coronavirusului. Prezentăm, însă, aici, o listă cuprinzătoare de idei pentru cei care vor să facă tot posibilul pentru a-și proteja clienții și personalul. 

citeşte mai mult
Design de distanţare – cum vor arăta restaurantele de acum încolo

Fiecare criză mondială de sănătate, cum au fost cele provocate de holeră, tifos sau gripă, a avut un impact de scurtă sau de lungă durată în felul în care arată restaurantele. Proprietarii care pot anticipa ce schimbări merită o investiție de viitor și ce tendințe sunt doar de moment vor avea cel mai mult de câștigat.

citeşte mai mult