Planul pentru redeschiderea localurilor şi a hotelurilor
Planul pentru redeschiderea localurilor şi a hotelurilor

Pe 15 mai, România trece de la starea de urgență la cea de alertă. Pe de o parte, restricțiile actuale de deplasare vor fi relaxate, însă doar în măsura în care se consideră că nu afectează siguranța populației. Ce înseamnă asta pentru industria ospitalității?

Cine își poate întoarce semnul de la intrare pe partea cu Deschis și cine încă așteaptă? Pentru a răspunde, ne uităm la recomandările făcute de reprezentanții din domeniu, precum și la informațiile oficiale de la Guvern.

La începutul lunii mai, reprezentanții HORA (organizația patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România) au înaintat către Guvern propunerea de proiect #redeschidemrestaurante. Aceasta presupune trei etape pentru redeschiderea treptată a localurilor, fiecare cu măsuri diferite de protecție a personalului, igienizarea corespunzătoare a spațiului de servire și distanțarea responsabilă a clientelei. Pentru 15 mai, planul presupune accesul la terase și comenzi take-away. În urma unei analize a evoluției situației, după două săptămâni, ar urma redeschiderea restaurantelor mici, care nu fac parte din mall-uri. A treia etapă, după alte 2 săptămâni, deschiderea tuturor restaurantelor.

Însă, conform celor mai recente declarații ale premierului României, data de 15 mai NU vine cu redeschiderea restaurantelor, cafenelelor sau teraselor, nici în spații închise, nici în cele deschise. Această decizie vine în contradicție cu propunerea reprezentanților din industria ospitalității.

“În funcție de evoluția epidemiei și a condițiilor meteorologice, nu excludem posibilitatea ca pe cele în spații deschise, în anumite condiții, să le deschidem, la 1 iunie, la 15 iunie. Sezonul de vară începe cam în jurul de 15 iunie și, în realitate, cam din 15 iunie merg oamenii foarte serios.”, a declarat premierul. 

Planul pentru redeschiderea localurilor şi a hotelurilor

Vești un pic mai îmbucurătoare vin însă pentru patronii hotelurilor și ai pensiunilor. În acest caz, pentru că data de 15 mai vine cu o restricție redusă a călătoriilor românilor între localități, vor putea apărea clienți pentru unitățile de cazare.

„Deplasarea în afara localității va fi permisă pentru anumite categorii de motive pe care le considerăm întemeiate: deplasări de serviciu, deplasări la rude, la activitățile agricole, dacă dăm drumul la alpinism, la deplasări montane, înseamnă că se pot duce la munte. Va exista o anumită relaxare și în ceea ce privește deplasarea în afara localităților, care va crește cererea și pentru unitățile de cazare.” a spus premierul.

Cum comentează proprietarii aceste decizii? Iată opinia lui Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante La Mama, oferită pentru ZF: „Regulile de distanţare socială vor impune micşorarea numărului de locuri în restaurant până la nivelul la care unele localuri nu vor avea cum să fie rentabile. De asemenea, aceleaşi reguli vor da naştere unor idei de genul separării meselor cu geam sau plastic, lucru care pe lângă costuri, distruge tocmai ideea de spaţiu comun, plăcut. La restaurant nu mergi doar să te hrăneşti, ci şi să socializezi, să te întâlneşti cu alţi oameni“. 

În România se estimează un număr de până la 40.000 de localuri, dintre care 6.000 doar în București. În această perioadă, multe dintre ele au apelat la livrări, dar se estimează că media încasărilor este mult sub cea obișnuită.

Reprezentanții HORA declară că vor continua dialogul cu institutiile statului, pentru că doar așa se va putea ajunge la o soluție echitabilă.

 

Acest articol face parte din seria prin care Dr. Oetker Professional își arată sprijinul față de colegii de industrie punând la dispoziție toate resursele de comunicare disponibile pentru a oferi informații pertinente și utile. Pentru alte exemple, urmăriți materialele din secțiunea Professional Talk: https://www.oetker-professional.ro/professionaltalk

 

Resurse: Startup Café, Ziarul Financiar, Horeca Insight.

Reinventarea afacerilor din industria ospitalităţii în 2020

Măsurile de distanțare și restricțiile care s-au modificat de pe o zi pe alta i-au făcut pe managerii și antreprenorii din industria ospitalității să se adapteze din mers, să dea dovadă de ingeniozitate și solidaritate fără precedent și să folosească toate resursele de optimism pe care le au.

citeşte mai mult
10 măsuri pentru protejarea personalului şi a clienţilor din restaurante

În acest moment, majoritatea operatorilor din industria ospitalității au luat deja o serie de măsuri de limitare a răspândirii coronavirusului. Prezentăm, însă, aici, o listă cuprinzătoare de idei pentru cei care vor să facă tot posibilul pentru a-și proteja clienții și personalul. 

citeşte mai mult
Design de distanţare – cum vor arăta restaurantele de acum încolo

Fiecare criză mondială de sănătate, cum au fost cele provocate de holeră, tifos sau gripă, a avut un impact de scurtă sau de lungă durată în felul în care arată restaurantele. Proprietarii care pot anticipa ce schimbări merită o investiție de viitor și ce tendințe sunt doar de moment vor avea cel mai mult de câștigat.

citeşte mai mult