Reinventarea în industria HoReCa: tactici de succes din străinătate
Reinventarea în industria HoReCa: tactici de succes din străinătate

În perioada actuală, industria ospitalității traversează o nouă dinamică, găsind resurse inovatoare pentru a-și reinventa modelul de business.

În acest context, aplicarea creativității și inventivitatea reprezintă, mai mult ca niciodată, premisele succesului pentru profesioniștii din HoReCa: un business prosper, care își satisface clienții de la distanță.

Iată câteva exemple pozitive de business-uri din afară care au răspuns cu brio acestei provocări, pe care le poți folosi ca sursă de inspirație pentru succesul afacerii tale.

 

Addo – restaurantul american care a reușit să înregistreze profituri duble

Addo, un restaurant gourmet din Seattle, S.U.A., a făcut tranziția exclusiv la livrări și și-a dublat profitul în primele două săptămâni din luna martie față de aceeași perioadă a anului trecut.

Proprietarul, Eric Rivera, a luat decizia îndrăzneață de a-și folosi angajații pentru a prelua și a livra comenzile, în loc să apeleze la curieri intermediari. Pentru asta, el și-a dublat personalul și încă mai caută să angajeze.

O parte a succesului său se datorează faptului că a ales să-și diversifice meniul fix cu oferte noi, zilnice. Meniul conține preparate cu preț accesibil, de 9 $ sau 15 $, dar și mâncăruri mai sofisticate sau pentru mai multe persoane, care includ și băuturi (45 $ și 105 $).

Comenzile se realizează exclusiv online, prin intermediul platformei Tock, care facilitează munca echipei. Clienții aleg preparatele, plătesc cu cardul, apoi pot alege să li se livreze comanda sau să o ridice personal de la restaurant, la o anumită oră.

 

Reinventarea în industria HoReCa: tactici de succes din străinătate

De asemenea, ca să-i ajute pe cei aflați în nevoie, Eric Rivera a implementat și un sistem de donații. Clienții pot plăti porții în valoare de 9 $ fiecare, pe care echipa Addo le livrează unui adăpost al oamenilor străzii, o dată pe săptămână. Clienții sunt extrem de receptivi acestei inițiative, dovada fiind numărul porțiilor donate, care a ajuns la 1.000 pe 17 martie.

Din experiența sa de succes, proprietarul Addo oferă și un sfat colegilor de breaslă: Concentrați-vă mai puțin pe ceea ce obișnuiți să faceți și mai mult pe ceea ce au nevoie oamenii.

 

 
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by addo (@addoseattle) on

 

 

Virtual Gully – localul „digital”

Barul și restaurantul Golden Gully din Sydney, recunoscut pentru cocktail-urile sale sofisticate, s-a transformat într-o versiune digitală a sa, devenind Virtual Gully. Pe site, clienții pot comanda cocktail-uri și vin cu livrare la domiciliu, participând apoi la sesiuni online de degustare, prin Zoom. Mai mult, ei pot achiziționa cursuri online de gătit personalizate, cu chef-ul Golden Gully.

Conceptul se bucură de un succes răsunător, Virtual Gully făcând vânzări de 1.000 $ în câteva ore de la „deschidere”, fără ca vreun client să-i treacă fizic pragul.

 

Bread Ahead – un pas înainte

Brutăria londoneză Bread Ahead și-a transformat modelul clasic de business (de brutărie obișnuită) într-unul de e-commerce: transmite emisiuni/tutoriale de home baking pe Instagram și vinde vouchere-cadou pentru produse de panificație și workshop-uri personalizate.

 

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BREADAHEAD (@breadaheadbakery) on

 

 

Cunoașteți alte exemple externe care vă inspiră? Care vi se pare cel mai curajos?

Acest articol face parte din seria prin care Dr. Oetker Professional își arată sprijinul față de colegii de industrie punând la dispoziție toate resursele de comunicare disponibile pentru a oferi informații pertinente, utile și, atât de necesar acum, încurajatoare. Pentru alte exemple, urmăriți:

 


Referințe:
 CNET, WIRED

Reinventarea afacerilor din industria ospitalităţii în 2020

Măsurile de distanțare și restricțiile care s-au modificat de pe o zi pe alta i-au făcut pe managerii și antreprenorii din industria ospitalității să se adapteze din mers, să dea dovadă de ingeniozitate și solidaritate fără precedent și să folosească toate resursele de optimism pe care le au.

citeşte mai mult
10 măsuri pentru protejarea personalului şi a clienţilor din restaurante

În acest moment, majoritatea operatorilor din industria ospitalității au luat deja o serie de măsuri de limitare a răspândirii coronavirusului. Prezentăm, însă, aici, o listă cuprinzătoare de idei pentru cei care vor să facă tot posibilul pentru a-și proteja clienții și personalul. 

citeşte mai mult
Design de distanţare – cum vor arăta restaurantele de acum încolo

Fiecare criză mondială de sănătate, cum au fost cele provocate de holeră, tifos sau gripă, a avut un impact de scurtă sau de lungă durată în felul în care arată restaurantele. Proprietarii care pot anticipa ce schimbări merită o investiție de viitor și ce tendințe sunt doar de moment vor avea cel mai mult de câștigat.

citeşte mai mult