Industria ospitalităţii - primele măsuri
Industria ospitalităţii - primele măsuri

Industria ospitalității traversează o perioadă care va pune la încercare puterea de adaptare a tuturor celor din breaslă.

Contextul actual a dus la măsuri drastice de izolare la care au aderat atât clienții restaurantelor, cât și angajații lor. Fenomenul pune în dificultate domeniul în ce privește acoperirea costurilor cu resursele umane, cât și relațiile comerciale cu partenerii de afaceri.

În acest context, Dr. Oetker Professional își arată sprijinul față de colegii de industrie punând la dispoziție toate resursele de comunicare disponibile pentru a oferi informații pertinente, utile și, atât de necesar acum, încurajatoare. Cel mai recent exemplu: seria video de opinii #professionaltalk de la colegi din industrie.

Cea mai recentă și relevantă modificare este stabilirea prin ordonanță militară a închiderii tuturor localurilor în zona de servire și consum al produselor alimentare și al băuturilor. Ce le rămâne la dispoziție jucătorilor din domeniu este deservirea clienților de la distanță, fără ca aceștia să rămână să consume în local, adică doar formulele de tipul „drive-in”, „room-service” sau livrarea la domiciliu prin curier.

Industria ospitalităţii - primele măsuri

 

Lucrăm într-un domeniu dependent de fluxul de numerar, în care fondurile de rezervă generale se rezumă la cele pentru următoarea lună. Fiecare zi în care clienții nu pot trece pragul restaurantelor se traduce prin pierderi semnificative. Iată ce măsuri pe termen scurt au luat până acum diverșii jucători și care îi pot ajuta și pe cei care caută soluții de răspuns imediat: 

  • Încurajarea comenzilor cu livrare la domiciliu prin crearea unor oferte speciale
  • Extinderea opțiunilor prin care se poate plăti și livra comanda de mâncare
  • Crearea unor evenimente online prin care se păstrează comunicarea cu clienții și pe perioada închiderii
  • Comunicarea către clienți a tuturor măsurilor de igienizare luate în bucătărie, pentru a încuraja efectuarea cu încredere a comenzilor la domiciliu
  • Reducerea pe cât posibil a cheltuielilor oricât de mici, inclusiv scoaterea din priză a frigiderelor, congelatoarelor etc.
  • Donarea către cei nevoiași a stocurilor care altfel s-ar irosi
  • Inițierea negocierilor cu partenerii comerciali despre posibilele extinderi ale termenelor de plată

 

Dincolo de măsurile care țin de diminuarea pierderilor materiale, cele mai importante sunt cele care țin de igienizare.

Proprietarii responsabili au luat în această perioadă măsuri suplimentare prin care să garanteze siguranța locurilor în care se face mâncare.

Pe lângă faptul că aceste măsuri trebuie luate din punct de vedere moral și legal, e util ca aceste măsuri să fie și comunicate către clienți. Contextul global îi face pe cei mai mulți să privească cu mai multă suspiciune organizarea din bucătărie, așa că localurile trebuie să spună explicit că înțeleg gravitatea situației și a responsabilității pe care o poartă. 

  • Asigură-te că respecți strict legislația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentului, de la furcă la furculiță, cum se spune.
  • Urmează toate instrucțiunile date de surse oficiale – Ministerul Sănătății, Ministerul Afacerilor Interne.
  • Comunică online ce măsuri ai luat

Pe lângă măsurile imediate pe care fiecare proprietar de restaurant le ia pe cont propriu, la nivel de breaslă se pune presiune pentru ca statul să intervină.

Organizația Patronală HORA cere 5 măsuri imediate, de la șomaj tehnic cu plata a 75% din venituri și taxele aferente suportate de către stat până la acordarea rapidă de credite guvernamentale pentru nevoi de lichiditate.

Uniunea Generală a Industriașilor din România (U.G.I.R) propune și ea un pachet de măsuri pentru Guvernul României cu rolul de a sprijini activitatea economică. Printre ele, instituirea unui fond prin care să se asigure capitalul de lucru pentru IMM-uri (cu dobândă zero), asociat altor instrumente care să combată deficitul temporar de cash al acestora.

Rămânem conectați la noutățile relevante pentru colegii din industria ospitalității și revenim cu informații utile pe măsură ce apar.

Între timp, așteptăm să ne spuneți cum vedeți situația actuală și ce mesaj de încurajarea le-ați transmite colegilor de breaslă.

 

Resurse:

Profit, Horeca Insight

Reinventarea afacerilor din industria ospitalităţii în 2020

Măsurile de distanțare și restricțiile care s-au modificat de pe o zi pe alta i-au făcut pe managerii și antreprenorii din industria ospitalității să se adapteze din mers, să dea dovadă de ingeniozitate și solidaritate fără precedent și să folosească toate resursele de optimism pe care le au.

citeşte mai mult
10 măsuri pentru protejarea personalului şi a clienţilor din restaurante

În acest moment, majoritatea operatorilor din industria ospitalității au luat deja o serie de măsuri de limitare a răspândirii coronavirusului. Prezentăm, însă, aici, o listă cuprinzătoare de idei pentru cei care vor să facă tot posibilul pentru a-și proteja clienții și personalul. 

citeşte mai mult
Design de distanţare – cum vor arăta restaurantele de acum încolo

Fiecare criză mondială de sănătate, cum au fost cele provocate de holeră, tifos sau gripă, a avut un impact de scurtă sau de lungă durată în felul în care arată restaurantele. Proprietarii care pot anticipa ce schimbări merită o investiție de viitor și ce tendințe sunt doar de moment vor avea cel mai mult de câștigat.

citeşte mai mult