Pregătim mereu noi materiale care să te inspire, motiveze și informeze. Uite care sunt noutățile pentru profesioniștii din HoReCa.
Pregătim mereu noi materiale care să te inspire, motiveze și informeze. Uite care sunt noutățile pentru profesioniștii din HoReCa.
Restaurantele din România se adaptează rapid unui public din ce în ce mai sofisticat, care caută experiențe culinare memorabile, sustenabile și personalizate. În toamna lui 2025, industria HoReCa din România navighează printr-un peisaj marcat de provocări economice, lipsa personalului și o cerere crescută pentru inovație. Dr. Oetker Professional sprijină operatorii din domeniu cu soluții versatile pentru deserturi, care răspund tendințelor actuale și nevoilor clienților.
În versiunea lui cea mai bună și des întâlnită, restaurantul e definiția pură a convivialității – bucuria de a ne strânge împreună, în jurul mesei. Are însă și o fațetă mai puțin plăcută: contribuie masiv la risipa alimentară globală (UE irosește anual 88 de milioane de tone de alimente, iar 12% din ele provin din industria restaurantelor), dăunătoare mediului, economiei, dar și portofelelor personale.
Începem anul cu inspirație de la câteva restaurante care au devenit celebre datorită angajaților lor implicați și a gesturilor lor frumoase care s-au viralizat în mediul online.
Începem anul cu inspirație de la câțiva angajați care au fost surprinși făcând gesturi remarcabile, prin care au atras atenția presei și a milioanelor de utilizatori online.
Dacă finalul de an e un moment de reflecție, începutul e rezervat analizei tendințelor care vor avea cel mai mare impact în industria ospitalității. Am selectat cele mai relevante previziuni globale ale specialiștilor din domeniu, bazate atât pe studii ale consumatorilor, cât și pe propriile experiențe din restaurant.
Se încheie un nou an plin de provocări pentru profesioniștii din industria ospitalității, un prilej perfect să trecem în revistă tot ce am reușit să construim împreună în 2019.
Oare ce cred clienții despre restaurantul tău? Decât să presupui, mai bine afli chiar de la ei. Acum ai la dispoziție o mulțime de metode de a cere feedback, important e doar să te hotărășți să o faci și să alegi modul potrivit pentru tine. Ah, și apoi să ții cont de ce ai aflat pentru a aduce îmbunătățiri.
În funcție de specificul restaurantului tău, poți investiga ce părere au clienții despre locație, servire, mâncare, băutură, prețuri, atmosferă etc.
O ofertă promoțională bine gândită îți ocupă mesele libere, îți aglomerează orele moarte sau îți crește valoarea medie a notei de plată. În plus, îți lasă și clienții mulțumiți cu gândul că au făcut o alegere inteligentă. Iar un client fericit e mai înclinat să cheltuiască mai mult, să revină la restaurantul tău și să lase o recenzie pozitivă online.
Explorează aici ce presupun cele mai întâlnite tipuri de oferte speciale din restaurante și vezi care îți aduce mai multe beneficii.
Fiecare generație vine cu diferențe care se reflectă în vârsta la care își întemeiază o familie, modul în care definesc succesul în viață și inclusiv în așteptările pe care le au de la branduri și companii. Cei care astăzi au între 20 și 35 de ani au fost încadrați de sociologi în Generația Milenială, cunoscută și sub numele de Generația Y. De ce trebuie să știi mai multe despre ei? Pentru că, în următorii ani, își vor atinge potențialul financiar maxim și vor fi principalii tăi potențiali clienți.
Cum arată viitorul plăților în HoReCa? Dacă e să ne uităm la țări ca Suedia, China sau Australia, fără numerar. Odată cu dezvoltarea sistemelor online de plată, mai multe restaurante au început să nu mai accepte plata cu bani lichizi.
Cu atât de multe opțiuni de livrare la domiciliu, alegerea restaurantului nu mai ține cont doar de calitatea meniului, ci și de experiența oferită. Pentru a-și impulsiona clienții fideli și a atrage clienți noi, tot mai multe restaurante își îmbogățesc serviciile și cu unele care țin de atmosfera creată.
Dacă conduci o afacere în domeniul ospitalității, indiferent că este vorba despre un restaurant high-class, un bistro modern sau o cafenea confortabilă, trebuie să știi faptul că muzica joacă un rol fundamental în mixul de retail.
Pe măsură ce clienții mănâncă mai des în oraș și mai puțin acasă, încep să fie mai interesați de procesul de creare din spatele farfuriilor pe care le primesc. Așa cum investighează etichetele produselor din supermarket, ajung să vrea să știe și ce ingrediente și metode de preparare se folosesc în bucătăria restaurantului ales.
Un nou concept de restaurant prinde viață în București, iar, în curând, toate orașele mari din țară îl vor prelua. Conceptul farm-to-table se bazează pe o psihologie care susține sustenabilitatea în legătura dintre fermierii locali și restaurante.
Atunci când ești în căutarea unor noi soluții pentru a-ți face restaurantul cu adevărat memorabil, ar trebui să iei în calcul marketingul olfactiv.
Din dorința de a atrage cât mai mulți clienți, noua provocare a restaurantelor este să găsească tematici cât mai atractive, pentru a crea experiențe memorabile.
Dacă arată bine în realitate, va arăta bine și în fotografii. Așa am putea crede, dar, când vine vorba de mâncare, aceste detalii sunt mai greu de surprins în imagini.
Tendințele în legătură cu alegerile culinare ale clienților tăi se schimbă de la an la an. De aceea, este
important să iei în considerare atât trendurile anului, cât și intoleranțele alimentare ale oamenilor.
Toată lumea își dorește ca mâncarea preferată să fie livrată acasă sau la birou când plouă, este prea cald sau prea frig afară.
De la simple meniuri digitale până la roboți care fac singuri preparate de la A la Z, automatizarea e una dintre tendințele cu cele mai mari șanse să transforme definitiv domeniul ospitalității. Când dorința de eficientizare întâlnește tehnologia, se nasc o mulțime de oportunități, dar și câteva amenințări noi.
Cu o generație tânără care este super prezentă în mediul online, restaurantele trebuie să țină pasul cu cerințele lor și să le ofere un context perfect pentru poze minimaliste, moderne și cu un vibe demn de 2019, dacă nu chiar din viitor.
Consumatorul este cel mai important pion din toată schema restaurantului tău, de aceea, el trebuie să ocupe cel mai important loc în contextul servirii. Bineînțeles, nu ignorăm toate celelalte rotițe care fac sistemul să se învârtă, cum ar fi ospătarii, bucătarii și toți ceilalți oameni implicați în afacere.
Dr. Oetker Professional și Chef Ciprian Nicolescu lansează o nouă invitație la explorare sub forma unui desert spectaculos. Urmăreşte reţeta detaliată aici şi bucură-te de rezultat – noi îl mai numim şi Dincolo de puterea sâmburilor, a fructelor şi a florilor.
Salut. Știm că restaurantul tău este apreciat de clienți, iar mâncarea este bună, dar te-ai gândit vreodată câte deșeuri alimentare ies anual din bucătăria voastră?
Ce înseamnă sustenabilitate
Dex-ul ne explică cuvântul prin a pune în evidență calitatea unei activități de a se desfășura fără a epuiza resursele disponibile și fără a distruge mediul. Din punctul de vedere al unui business în domeniul gastronomiei, sustenabilitatea este o investiție sigură în viitor, o creștere a numărului oamenilor interesați de restaurantul tău, un set de reguli de respectat.
Eficiență și creativitate pentru restaurant și satisfacție pentru clienți. Asta am urmărit să le facilităm profesioniștilor din industria ospitalității care ne-au vizitat la prima ediție Foodservice & Hospitality Expo, un eveniment organizat de Horeca Insight, care a avut loc între 20 și 22 octombrie 2018, la Romexpo.
Chef Ciprian Nicolescu lansează o invitație la zbor – cu gândul, cu imaginația, dar și cu farfuria. Nu în spațiu, deși ce creează aici poate fi numit divin. Urmărește pas cu pas rețeta sa de Terroir Tiramisu & Black Truffle.
Prima gură? Abia după prima poză.
Pentru noile generații de clienți, prioritățile se schimbă. Proprietarii restaurantelor estimează că, din momentul în care mancarea a ajuns pe masă și până când clientul ia prima gură, trec 10 minute – timp în care clientul face fotografii din mai multe unghiuri și editează până ajunge la imaginea perfectă pe care e dispus să o posteze.
Îți place ce vezi? Stai să descoperi ce simplu, rapid și eficient se prepară. Urmărește cum prepară Chef Ciprian Nicolescu un MEMORABIL cremșnit companion cu accente de afine și violete. Apoi, dacă te inspiră, recreează rețeta urmărind pașii de mai jos. Evident, dându-i și acea notă personală.
Pe măsură ce social media dictează tot mai mult alegerea restaurantului, o servire ieșită din comun nu a fost niciodată mai importantă. Pe lângă creșterea popularității restaurantului, montajul reușește să scoată în evidență cele mai importante calități ale preparatului și să fie nota finală în experiența de degustare a clientului.