Provocări pentru restaurante în 2020
Provocări pentru restaurante în 2020

Dacă finalul de an e un moment de reflecție, începutul e rezervat analizei tendințelor care vor avea cel mai mare impact în industria ospitalității. Am selectat cele mai relevante previziuni globale ale specialiștilor din domeniu, bazate atât pe studii ale consumatorilor, cât și pe propriile experiențe din restaurant.

Fast casual și solo dining 

 

În lanțuri populare precum Panera Bread, Chipotle Mexican Grill sau Five Guys, clientul își comandă singur de pe panou mâncarea, ca la fast-food, dar are parte de preparate sofisticate și de o ambianță prietenoasă, ca la restaurant. E vorba despre formatul fast casual dining, care prinde avânt în Statele Unite prin faptul că mixează perfect eficientizarea serviciului specifică fast-food-urilor și calitatea preparatelor din restaurante.

 

Dacă ai telefon, nu ești niciodată cu adevărat singur. Mâncatul de unul singur la restaurant începe să fie privit cu ochi mai indulgenți ca în trecut, iar restaurantele moderne se străduiesc să îl facă să se simtă bine primit și pe clientul care vine neînsoțit. Într-adevăr, fenomenul solo dining presupune că o masă e ocupată de o singură persoană, dar dezavantajul financiar este compensat de cel de imagine. Cei care se simt bine tratați în această situație sunt mai tentați să recomande restaurantul mai departe.

Provocări pentru restaurante în 2020

Provocări pentru restaurante în 2020

Meniu acomodabil 

Preocupați de efectul alimentației asupra propriei sănătăți și asupra mediului înconjurător, clienții au adoptat regimuri noi, de care țin cont și atunci când mănâncă în afară casei. Locovorii sunt în căutarea hranei de proveniență locală, care are un impact redus asupra mediului și care susține economiile locale în același timp. Vegetarienii aleg localurile din care au de ales mai mult decât salate și garnituri, cele care au chiar burgeri dedicați. Cei cu alergii sau intoleranțe caută alternativele pe bază de plante sau nuci ale ingredientelor clasice precum laptele, untul și făina.

În 2020, restaurantele care vor să primească mai mulți clienți își vor îmbogăți meniul cu opțiuni care țin cont de aceste regimuri.

 Tehnologie

Roboții nu mai ajută doar în bucătărie, ci contribuie și la servire – fie în restaurant, ca mod de entertainment, fie la livrare, cum o face noua flotă de livratori automați REV-1 din Michigan. 

Urmărește aici cum livrează prânzul un robot REV-1

 

Cu cât știi mai bine ce vrea clientul, cu atât poți veni mai eficient în întâmpinarea nevoilor lui. Și aici, noile tehnologii pot ajuta semnificativ. De exemplu, lanțul McDonald’s testează un ecran de autocomandă/self-ordering mai avansat, care recunoaște fețele clienților fideli și ține minte ce preferă să comande de obicei.

 

Sustenabilitate

Clienții sunt mai preocupați de ecologie decât în trecut și, cel mai important, încep să fie dispuși și să plătească mai mult pentru asta. Se renunță treptat la produsele de plastic de unică folosință, cum ar fi paiele sau tacâmurile, în favoarea celor refolosibile, din metal. Ca și clienții, restaurantele sunt mai atente la modul în care ingredientele alese sunt crescute, procesate, transportate și aruncate. Când vine vorba de grija pentru mediu, orice schimbare mică poate să ajute.

 

Pe tine ce tendințe te inspiră să faci schimbări în restaurant în 2020?

 

Resurse: Restaurant Hospitality, Brandwatch, BabbleTop, Newstatesman, Financesonline, Mashable.

 


Dr. Oetker Professional este nu doar un furnizor de materii prime, ci un furnizor de soluții.

Descoperă cum putem lucra împreună