Eşti pregătit să fii transparent cu clienţii tăi?
Eşti pregătit să fii transparent cu clienţii tăi?

Pe măsură ce clienții mănâncă mai des în oraș și mai puțin acasă, încep să fie mai interesați de procesul de creare din spatele farfuriilor pe care le primesc. Așa cum investighează etichetele produselor din supermarket, ajung să vrea să știe și ce ingrediente și metode de preparare se folosesc în bucătăria restaurantului ales.

Eşti pregătit să fii transparent cu clienţii tăi?

Urmărește, în continuare, câteva metode prin care restaurantul tău poate răspunde cerințelor clienților care vor mai multă transparență.

Transparența în HoReCa se referă la procesul de a fi deschis și onest cu clienții în ceea ce privește lista ingredientelor, sursa fiecăruia, valorile nutriționale, lista alergenilor, responsabilitatea socială și ecologică. Cu cât se dă dovadă de mai multă deschidere, cu atât clienții capătă mai multă încredere și apreciere.

 

Iată câteva sugestii pe care le poți avea în vedere:

  • Meniu în care se regăsesc toate valorile nutriționale ale fiecărui preparat. Studiile arată că, atunci când numărul caloriilor e menționat, clienții aleg, în general, să comande mâncare mai sănătoasă și echilibrată. Poți apela la un nutriționist pentru un calcul corect al numărului de calorii pentru fiecare porție din meniu.

  • Bucătăria deschisă, care le permite clienților să vadă cum se prepară mâncarea, în timp real, dar și bucătarilor să observe cum e primită farfuria pregătită de ei. Un studiu Harvard Business School a arătat că mâncarea preparată în restaurantele în care clienții și bucătării se văd unii pe alții sunt cel mai bine cotate în ceea ce privește calitatea mâncării și a serviciilor.  

 

  • Sursa ingredientelor folosite, de exemplu numele furnizorilor de fructe și legume, precizată alături de informații despre abordarea muncii lor.

  • Experiența și tratamentul angajaților – localurile pot menționa lista de cursuri, acreditări sau premii câștigate, precum și modul în care le asigură angajaților un salariu corect și ore de lucru rezonabile.

  • Testări de preparate – când testezi noi preparate cu potențialul de a fi introduse în meniu, poți să implici și clienții în acest proces.

     

În industria ospitalității, fiecare local poate da dovadă de mai multă transparență, fie că începe ușor, publicând pe site lista ingredientelor folosite în rețete, fie că ajunge să instruiască personalul să dea detalii despre cum a fost crescut puiul de la ferma aleasă ca furnizor. Începe cu ce îți este la îndemână și adaugă elemente pe parcurs.

Eşti pregătit să fii transparent cu clienţii tăi?


Dr. Oetker Professional este nu doar un furnizor de materii prime, ci un furnizor de soluții.

Descoperă cum putem lucra împreună