Creşterea vânzărilor prin stimularea simţului olfactiv
Creşterea vânzărilor prin stimularea simţului olfactiv

Atunci când ești în căutarea unor noi soluții pentru a-ți face restaurantul cu adevărat memorabil, ar trebui să iei în calcul marketingul olfactiv.

Pentru a te face remarcat într-o piață saturată, optează să îți surprinzi clienții prin intermediul mirosurilor. Mirosul locației tale poate completa conceptul restaurantului tău.

 

 


Simțul mirosului este singurul dintre cele cinci simțuri care este direct conectat la partea creierului care procesează emoția și memoria. De fapt, există de 100 de ori mai multe șanse să îți amintești ceva ce miroși, decât ceva din ceea ce vezi, auzi sau atingi.

Simțul olfactiv este unul foarte important, fiind un simț care poate duce la schimbarea comportamentului clienților tăi. Imaginează-ți să intri într-un restaurant sau o patiserie, pregătit să comanzi un anumit fel de mâncare, dar mirosul locației respective să îți facă poftă și să comanzi și un desert. Acesta este comportamentul ideal al fiecărui client care ne trece pragul, nu-i așa? Iată ce poți face pentru a-i ademeni cu mirosuri specifice pe toți cei care îți trec pragul.

Creşterea vânzărilor prin stimularea simţului olfactiv

Creşterea vânzărilor prin stimularea simţului olfactiv


În primul rând, alege un consultant în parfumuri, un om dedicat, cu ajutorul căruia vei putea să îți creezi mirosul special, bazat pe conceptul și brandul restaurantului tău. Acest pas este important, deoarece un om care nu are cunoștințe în domeniu ar putea alege din comerț un parfum dur sau unul prea tare, care ar putea schimba complet atmosfera restaurantului, iar în loc să atragă clienții, să aibă efect invers.

În al doilea rând, va trebui să te gândești foarte bine ce tip de parfum vei alege. Pune în balanță felurile de mâncare servite, tipurile de deserturi, designul locației, dar gândește-te și la ce amintiri vrei să le creezi clienților tăi. Pentru segmentul HoReCa sunt recomandate parfumurile gurmand, care pot crește apetitul. Mirosul și decorul ar trebui să se combine perfect, pentru a crea un întreg memorabil.

Ultimul pas ar fi să alegi modul în care acest nou miros, creat special pentru restaurantul tău, va ajunge în restaurant. Dacă dispui de un spațiu generos, poți alege să introduci noul miros în sistemul de ventilație. Orice opțiune ai alege, ai grijă ca aparatul să nu fie vizibil, pentru a nu exista senzația că îi induci clientului un miros artificial. Totul ar trebui să fie cât mai natural.

Creşterea vânzărilor prin stimularea simţului olfactiv


Dr. Oetker Professional este nu doar un furnizor de materii prime, ci un furnizor de soluții.

Descoperă cum putem lucra împreună