Tendinţele momentului în plating & food styling
Tendinţele momentului în plating & food styling

Pe măsură ce social media dictează tot mai mult alegerea restaurantului, o servire ieșită din comun nu a fost niciodată mai importantă. Pe lângă creșterea popularității restaurantului, montajul reușește să scoată în evidență cele mai importante calități ale preparatului și să fie nota finală în experiența de degustare a clientului.

Descoperă mai jos câteva tendințe de remarcat în 2018 și vezi pe care dintre ele le poți integra în business-ul tău:

Plating fără plate – Începe să nu mai fie de la sine înțeles că mâncarea e servită pe farfurie. Tot mai multe restaurante aleg alte suporturi care să pună în valoare preparatul, de la ghivece din ceramica până la lădițe de lemn. Nici mâncatul direct de pe masă nu iese din ecuație.

Uneori însă, dorința de diferențiere a unor restaurante e dusă în extrem și dă naștere unor experimente mai puțin reușite, de care vă puteți amuza aici.

Precizie extremă – Dincolo de decoratul cu elemente puse cu penseta, chefii încep să le acorde atenție celor mai mici detalii care influențează așteptările clienților legate de gustul preparatului pe care îl au în față, cât și prețul pe care aceștia sunt dispuși să îl ofere. Un studiu a analizat chiar cum un preparat așezat în unghi de 3.2 grade în sensul acelor de ceasornic în fața clientului pare mult mai delicios decât preparatele identice dar rotite în unghiuri diferite. Daca sunteți curioși, studiul e aici.

Tendinţele momentului în plating & food styling

Ca răspuns la această obsesie în fața detaliului care face totul să pară haute-cuisine, un chef de pe Instagram a creat un cont în care folosește cele mai nepretențioase alimente (jeleuri pentru copii, ouă de ciocolată, etc) pe care le dispune în farfurie ca la cele mai high-end restaurante.

Dispunere în formă de solzi sau eventai – chiar dacă nu sunt nou apărute, aceste variante de aranjare a ingredientelor răspund nevoii de simetrie a ochiului și câștigă teren datorita efectului maxim de eleganță obținut cu minimum de efort.

Integrarea tehnologiei – Chiar dacă încă nu la noi, farfuriile inteligente încep să ajungă tot mai mult și în fața clienților. Create special cât să se adapteze nevoilor lor – fie că sunt farfurii care monitorizează caloriile și vitaminele din preparatul pe care îl conțin, fie că e vorba de farfurii cu design adaptat pentru a obține fotografii perfecte pentru Instagram (mai mult despre impactul rețelelor sociale poți citi aici)

Injectarea cu arome – Parte din tendința de implicare a clientului în procesul de gătire, dându-i și lui un rol activ, nu doar pasiv, este introducerea seringilor cu arome și sosuri pe care acesta le poate adăuga preparatului servit. Nu doare deloc, dimpotrivă.

 


Dr. Oetker Professional este nu doar un furnizor de materii prime, ci un furnizor de soluții.

Descoperă cum putem lucra împreună