Cum poţi profita de social media în promovarea localului tău
Cum poţi profita de social media în promovarea localului tău

Prima gură? Abia după prima poză.

Pentru noile generații de clienți, prioritățile se schimbă. Proprietarii restaurantelor estimează că, din momentul în care mancarea a ajuns pe masă și până când clientul ia prima gură, trec 10 minute – timp în care clientul face fotografii din mai multe unghiuri și editează până ajunge la imaginea perfectă pe care e dispus să o posteze.

Cum poţi profita de social media în promovarea localului tău

 

 

Reprezentanții generației millennial nu folosesc fotografiile doar pentru a documenta ce mănâncă ei, ci și pentru a decide UNDE mănâncă. Se remarcă tot mai mult un nou obicei – de a alege localul cu cele mai reușite fotografii disponibile online – postate de restaurant, dar mai ales de alți clienți.

Tinerii scrollează și, dacă le place ce văd, se uită în ce local a fost făcută poza. Mai mult, 30% dintre cei cu vârsta între 18 și 35 de ani spun că ar evita un restaurant cu o prezență slabă în rețelele sociale.

O altă tendință e de a veni deja pregătit cu comanda, în funcție de preparatele care ți-au atras atenția online. Fără să se mai uite în meniu, oamenii comandă ceva ce știu deja că va arăta bine în imaginile postate de ei – pe Facebook sau Instagram.

Influența rețelelor sociale asupra procesului de decizie este o realitate căreia trebuie să i te adaptezi să îi răspunzi. Uite câteva sugestii:

  • Plating decadent, spectaculos – atunci când ies în oraș, clienții se așteaptă să aibă ce fotografia, iar cele mai mari așteptări sunt din partea preparatelor. Creează-le cu gândul că ar trebui să li se potrivească hashtaguri ca #foodporn sau #nomnomnom. Dacă vrei să fii actual, citește articolul despre tendințele momentului în plating. Pentru un exemplu concret, dă play și vezi un montaj făcut de meticulosul Chef Dexter.

  • Design interior Insta-friendly – clienții tăi caută un decor care să constituie fundalul perfect pentru fotografia lor. Poți să le răspunzi așteptărilor cu o lumină naturală bogată (sau lumini artificiale care pun în valoare preparatele și care dau bine și într-un selfie), o podea formată din plăci interesant colorate, muraluri spectaculoase, mesaje inspiraționale dispuse din loc în loc. Când decorezi sau redecorezi, gândește-te să îi creezi clientului cât mai multe oportunități de fotografii. Când el primește multe aprecieri, și cota ta crește.

  • Investește în prezența ta online – fii activ și consecvent pe rețelele sociale pe care le urmărește publicul tău. În România, Facebook conduce, dar Instagramul îl prinde din urmă, cu 1 milion de conturi active. Investește într-o ședință foto cu preparatele și sponsorizează postările publicate, ca să fii sigur că ajung la cât mai mulți oameni. Mai mult decât atât, poți încuraja clienții care îți promovează restaurantul – prin aprecieri și comentarii la conținutul creat, dar și lansând reduceri sau oferind cadouri speciale celor care postează din localul tău. Nu uita că vizibilitatea vine la pachet și cu comentarii negative, nu te inflama când le primești, răspunde doar cât să aplanezi conflictul. Ia în considerare și colaborarea cu influenceri – poate creați împreună preparate speciale, cine știe?

Pentru inspirație, poți oricând să cauți online topuri cu cele mai instagramabile restaurante din lume – există câte un clasament pentru toate marile orașe. Inclusiv cele de la noi din țară.

Like & Share, da?


Dr. Oetker Professional este nu doar un furnizor de materii prime, ci un furnizor de soluții.

Descoperă cum putem lucra împreună