Reinventarea ritualurilor – creşterea rolului consumatorului
Reinventarea ritualurilor – creşterea rolului consumatorului

Consumatorul este cel mai important pion din toată schema restaurantului tău, de aceea, el trebuie să ocupe cel mai important loc în contextul servirii. Bineînțeles, nu ignorăm toate celelalte rotițe care fac sistemul să se învârtă, cum ar fi ospătarii, bucătarii și toți ceilalți oameni implicați în afacere.

Este necesar să găsești soluții smart și moderne prin care să faci consumatorul să se simtă apreciat și să simtă că face parte din brandul tău, în mod direct. Poți face asta printr-o experiență online specială, înainte de a intra în restaurant, sau printr-o experiență desăvârșită care începe cu primul pas în restaurant și se termină cu părerile în drum spre casă. Cea mai bună rețetă este un mix între cele două.

 

1. Oferă-i atenție clientului tău și formează o conexiune reală cu acesta

 

Oferă-le angajaților care sunt în conexiune permanentă cu clienții sfaturi despre cum ar trebui să se comporte cu aceștia încă de la prima interacțiune. Un zâmbet, o remarcă, o întrebare, toate fac tot timpul o impresie bună încă din primele secunde.

De asemenea, poți îndruma ospătarii să le ofere clienților alternative interesante de mâncare, în cazul în care aceștia nu sunt hotărâți. Întrebările de acest fel vin de obicei de la clienți, dar cel mai bine este să fii cu un pas înaintea lor și să le oferi tu posibilități în funcție de gusturile lor.

Formează o conexiune reală cu consumatorul prin atenție și apreciere. Învață oamenii care se ocupă cu partea de servire să anticipeze dorințele clienților. Nu este nimic complicat, iar lucrurile mici sunt apreciate. De exemplu, aducerea unor șervețele suplimentare, o farfurie în plus pentru împărțirea felurilor de mâncare, reumplerea rapidă a paharelor de apă - toate aceste lucruri necesită foarte puțin efort și doar un nivel general de atenție, dar pot îmbunătăți considerabil experiența oaspeților.

 

 

 

2. Implică invitații în procesul de preparare

 

Nu, nu vei invita oaspeții în bucătărie să-și prepare singuri mâncarea, dar vei reuși să îi faci să simtă că au participat la prepararea dish-ului. În primul rând, poți alege câteva preparate care pot fi făcute sau finalizate în fața invitatului.

De exemplu, tartarul de somon, deoarece nu implică multe instrumente de folosit și, mai ales, nu implică folosirea unui cuptor sau a unui aragaz. În timpul preparării, îi poți da șansa clientului să aleagă anumite condimente.

Folosește kituri de servit care prepară mâncarea în fața clientului. Propunere: mini grătare care gătesc carnea chiar și după ce aceasta este adusă pe masă.

Lasă clientul să își asambleze desertul și poți face concursuri de plating între aceștia. Pune pe farfurie elementele de bază ale desertului, dar lasă fructele, florile comestibile sau celelalte ingrediente speciale să fie aranjate de invitat. Garantăm multe poze instagramabile și tag-uri pe Facebook!

 

 

Reinventarea ritualurilor – creşterea rolului consumatorului

Pentru mai multă inspirație în reinventarea ritualurilor, descoperă o rețetă MEMORABILĂ de cremșnit, făcută de Chef Ciprian Nicolescu. Click aici: https://bit.ly/2DIuoLO.

Tot ce trebuie să îți amintești:

  • Nu te grăbi
  • Formează o conexiune reală cu clientul
  • Oferă-i mai mult decât s-ar aștepta
  • Implică-l în procesul de preparare

Dr. Oetker Professional este nu doar un furnizor de materii prime, ci un furnizor de soluții.

Descoperă cum putem lucra împreună