Exemple de oferte promoţionale care atrag clienţi în restaurantul tău
Exemple de oferte promoţionale care atrag clienţi în restaurantul tău

O ofertă promoțională bine gândită îți ocupă mesele libere, îți aglomerează orele moarte sau îți crește valoarea medie a notei de plată. În plus, îți lasă și clienții mulțumiți cu gândul că au făcut o alegere inteligentă. Iar un client fericit e mai înclinat să cheltuiască mai mult, să revină la restaurantul tău și să lase o recenzie pozitivă online.

Explorează aici ce presupun cele mai întâlnite tipuri de oferte speciale din restaurante și vezi care îți aduce mai multe beneficii.

HAPPY HOUR

Un mecanism clasic de promoție, care îi tentează pe cei care pleacă de la birou să mai rămână în oraș în loc să plece acasă, de unde ar fi mai improbabil să se întoarcă. Presupune oferirea unei reduceri sau a unei gratuități pentru băuturi sau antreuri, într-un anumit interval de timp, cu obiectivul de a-i determina pe clienți ca apoi să rămână și pentru cină. În Statele Unite, mai mult de jumătate dintre vânzările medii săptămânale sunt făcute în aceste momente.

O altă variantă e să lansezi această ofertă la orele la care, de obicei, nu ai avea trafic. De exemplu, între prânz și cină, să spunem 15 și 17. Atenție doar să nu atragi clienți care ar fi venit oricum și ar fi plătit prețul întreg. Scopul e să aduci oameni care ar fi făcut altceva în intervalul respectiv.

2 LA PREȚ DE 1

Un tip de ofertă întâlnit des la supermarket, dar care poate avea succes și în restaurante. De obicei, e o reducere semnificativă care se aplică la preparate mai scumpe, pe care clienții nu le-ar fi comandat altfel. Sau la preparate cu care nu s-ar fi răsfățat în mod obișnuit, de exemplu deserturi sau aperitive.

Atenție însă: pentru ca oferta să îți aducă beneficiile scontate, e important să o aplici la felurile care au costuri fixe reduse și marjă mare de profit. Fă-ți bine calculele și încearcă mai multe variante până să o alegi pe cea finală – aplică discountul la preparate diferite sau la ore diferite. De asemenea, poți testa aceeași ofertă promovată sub nume diferite: Festin pentru doi, Meniu pentru îndrăgostiți etc.

Exemple de oferte promoţionale care atrag clienţi în restaurantul tău

PROGRAME DE LOIALIZARE

1 din 3 restaurante din SUA are deja implementat un program de loializare. Asta pentru că mai mult de jumătate dintre consumatori declară că sunt mai înclinați să aleagă un restaurant care le răsplătește frecvența de vizitare decât un altul care nu o face. Cu puncte, ștampile sau aplicație mobilă proprie, programele de loializare iau o mulțime de forme, de la cele mai simple la cele mai complexe. Uită-te la profilul restaurantului tău și construiește un program care să fie suficient de motivant pentru clienți, dar și destul de profitabil pentru ține. Atenție să nu oferi beneficii care ți-ar putea scădea marja de profit, cum ar fi locuri garantate la evenimente.

MENIU DE SEZON

Adăugând în meniu câteva preparate speciale, cu valabilitate limitată, împuști doi iepuri dintr-o lovitură: câștigi la nivel de costuri și îți creezi o imagine bună. Poți apela la ingrediente de sezon la preț avantajos sau la ingrediente care îți prisosesc și pe care, altfel, le-ai arunca. Clienții vor aprecia ideea de noutate și vor fi impulsionați să cumpere ceva ce nu poate fi găsit oriunde și oricum. Mai mult, le dai bucătarilor tăi ocazia să experimenteze în bucătărie și să își simtă creativitatea pusă și mai bine în valoare.

 

Nu există o singură formulă a succesului, rezultatele ofertelor depind mult de tipul de restaurant și de clienții pe care îi ai. Fă-ți calculele atent, testează cele mai atrăgătoare variante și ia decizii informate. Succes!  

 

Resurse:

Chefhero.com

Placepull.com

Possector.com


Dr. Oetker Professional este nu doar un furnizor de materii prime, ci un furnizor de soluții.

Descoperă cum putem lucra împreună