Află ce cred clienţii despre restaurantul tău
Află ce cred clienţii despre restaurantul tău

Oare ce cred clienții despre restaurantul tău? Decât să presupui, mai bine afli chiar de la ei. Acum ai la dispoziție o mulțime de metode de a cere feedback, important e doar să te hotărășți să o faci și să alegi modul potrivit pentru tine. Ah, și apoi să ții cont de ce ai aflat pentru a aduce îmbunătățiri.

În funcție de specificul restaurantului tău, poți investiga ce părere au clienții despre locație, servire, mâncare, băutură, prețuri, atmosferă etc.

Unde și cum măsori

Evită tentația de a îngrămădi prea multe întrebări în același timp. Încercând să afli totul, riști să nu ți se mai spună nimic. Alege subiectele de cel mai mare interes pentru ține și folosește scale cât mai simple, ușor de bifat: Mulțumit / Dezamăgit / Neutru; Satisfăcător / Nesatisfăcător / Neutru etc.

Dacă te-ai hotărât ce vrei să analizezi, e timpul să stabilești unde se potrivește cel mai bine să faci cercetarea.

O opțiune ar fi să te uiți DIRECT ÎN RESTAURANT, punându-le clienților la dispoziție un formular aplicat pe o tabletă sau chiar pe o foaie. Cel mai bun moment este să fie înmânat odată cu nota de plată. 

Alternativ, formularul de feedback poate fi inclus într-o secțiune de pe WEBSITE-ul restaurantului tău. Pentru a-ți crește șansele de a primi răspuns, poți promite un mic beneficiu, cum ar fi un desert gratuit. Tot pe site, e util să analizezi cât timp petrec utilizatorii în fiecare secțiune și câți dintre ei fac apoi o rezervare.

Află ce cred clienţii despre restaurantul tău

Pe ce REȚELE DE SOCIALIZARE ești prezent? Profită de cea mai activă dintre ele pentru a cere opinii de la clienții tăi actuali și potențiali. Apelează la poll-uri în care utilizatorii votează între două opțiuni, analizează sentimentul predominant din comentariile primite, urmărește numărul de reacții de la diverse postări și trage concluzii – ce fotografii pun cel mai bine în valoare preparatele, ce ofertă promoțională dă cele mai bune rezultate, ce preparate apreciează clienții cel mai mult și ce schimbări ar vrea implementate în meniu. 

Dincolo de canalele de comunicare asupra cărora ai control, ia în calcul și platformele globale de recomandări unde apar mai multe restaurante, cum ar fi TripAdvisor. În aceste locuri, clienți din întreaga lume spun cum li s-a părut experiența dintr-un restaurant și în ce măsură îl recomandă sau nu. Ține cont de feedbackul primit acolo și explorează și impresiile lăsate despre restaurantele din jur – îți poți face o imagine mai clară nu doar despre tine, ci și despre concurență.  

Analizează și actualizează

Abordarea “cui nu-i place să nu se uite” nu te ajută să evoluezi, așa că, după ce aduni suficiente păreri cât să poți trage concluzii, e timpul să faci îmbunătățiri. Începe cu ceva mic, punctual, analizează impactul și, dacă e cazul, extinde soluția găsită în tot restaurantul. Cu ce ai de gând să începi? 

Resursă: Customer Think.


Dr. Oetker Professional este nu doar un furnizor de materii prime, ci un furnizor de soluții.

Descoperă cum putem lucra împreună