Cum transformi restaurantul într-un loc perfect pentru masa în familie
Cum transformi restaurantul într-un loc perfect pentru masa în familie

Restaurantele dedicate meselor în familie au avut întotdeauna de lucru în atragerea și menținerea clientelei. De când a început pandemia însă, majoritatea se orientează înspre a lua cât mai des masa acasă. Cu toate astea, există o serie de modalități prin care restaurantele pot înclina balanța în favoarea lor.

1. Accent pe curățenie

Siguranța și salubritatea sunt de la începutul pandemiei pe o pantă ascendentă a importanței din perspectiva tuturor, nu doar a consumatorilor care ies să ia masa la restaurant. În prezent, nivelul de curățenie îl influențează direct pe cel de confort al clienților, iar pe viitor va continua să aibă un rol cheie. Conform unei analize creată de o firmă de marketing, Acosta, 38% din familiile intervievate spun că vor aprecia cel mai mult măsurile de siguranță atunci când mănâncă în restaurant.
 

2. Spațiile de joacă

Atmosfera confortabilă este foarte importantă pentru familiile care decid să ia masa în oraș, atât pentru copii care abia așteaptă să se plimbe și să alerge fără să fie constant disciplinați, dar și pentru părinți, care pot mânca mai liniștiți văzând că cei mici se simt bine. Din acest motiv, e important ca restaurantele să fie suficient de spațioase și să aibă un loc special amenajat pentru copii, vizibil de la mese pentru ca părinții să-i poată supraveghea cu ușurință.

La locul de joacă, diferite activitățile practice erau apreciate de toate categoriile de vârstă, însă în timpul pandemiei ele au devenit mai puțin atractive. Cu toate astea, restaurantele își pot demonstra originalitatea creând diferite modalități care să le umple timpul celor mici și să le mențină atenția.

Cum transformi restaurantul într-un loc perfect pentru masa în familie

Pizza Brutta din Madison, Wisconsin a ales să ofere o bilă de aluat de pizza copiilor pe post de jucărie în timp ce își așteaptă comanda. Se poate plănui o mică vânătoare de comori, atâta timp cât nu deranjează alți consumatori, sau recompensarea celor care își termină porția de legume printr-o extragere dintr-un coș cu premii. Astea sunt lucrurile pe care copii și le vor aminti cu drag și îi vor face să le ceară părinților încă o ieșire în oraș.

 

3. Selecția meniului

Majoritatea restaurantelor au diminuat meniurile odată cu venirea pandemiei sau s-au concentrat pe preparatele care funcționau cel mai bine. În acest proces, nu trebuie pierdut din vedere faptul că oamenii apreciază cel mai mult așa zisa « comfort food », o oarecare varietate și un serviciu bun.

În același timp, consumatorii continuă să aprecieze un produs de bună calitate la un preț rezonabil. Dacă reducerea numărului de preparate a avut ca scop eficientizarea lor, acest lucru ar trebui să se reflecte și în prețul preparatelor, acesta fiind un factor important care influențează decizia familiilor de a lua masa în oraș. Analiza Acosta arată că mai mult de jumătate dintre consumatori spun că vor căuta opțiuni de masă la prețuri mai mici.

4. Comunicare digitală

Prezența pe rețelele de socializare are un impact enorm asupra numărului de clienți care vin la locație, iar felul în care restaurantele se promovează dictează felul în care ele vor fi percepute în rândul consumatorilor. În timp ce unele restaurante au optat pentru a fi văzute drept “casa pentru sport”, unde iubitorii de fotbal își pot viziona meciurile, altele au ales să mizeze pe porțiile mari de mâncare pe care le servesc, atingând astfel coarda sensibilă a persoanelor cu un apetit ridicat. Alegerea targetului țintă va dezvălui dorința sau nevoia pe care trebuie să se concentreze restaurantele, însă este nevoie de o comunicare constantă pentru ca ea să ajungă la public.

  

Resurse:
Restaurant Hospitality, FSR Magazine

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 13: Daniel Ion

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 13: Daniel Ion – despre cum prietenul brutarului este recele, maiaua mereu vie, care crește în timp, odată cu spațiul în care invitatul nostru de astăzi activează, despre chimie și multe alte povești de viață din și despre brutării.  

Professional Talks by Dr. Oetker a ajuns deja la episodul 13, iar alături de gazda noastră de tradiție, Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Daniel Ion, artisan baker, efervescent vorbitor, pasionat, plin de entuziasm, ce ne poartă în culisele brutăriei și ale chimiei care „dospește” cele mai savuroase produse.

Daniel Ion ne poartă într-o poveste despre pâinea care trebuie să îți recâștige respectul, despre mâinile care fac pâinea, aparatură, climă, mediu, chimie și mult har.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 12: Constantin Ghimpu

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 12: Chef Constantin Ghimpu, povestea care începe cu un copil care a muncit mult, șansa de a lucra cu un chef francez și creșterea sănătoasă în HoReCa.

Professional Talks by Dr. Oetker a ajuns deja la episodul 12, iar alături de gazda noastră de tradiție, Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Chef Constantin Ghimpu, un foarte cald și direct vorbitor, ce ne poartă în culisele bucătăriilor, proiectelor și atmosferei din HoReCa românească și nu numai.

Chef Constantin Ghimpu ne poartă într-o poveste care a început, conform spuselor sale, de când era un copil ce muncea foarte mult și continuă cu șansa de a lucra cu un chef francez, care i-a adus influențe pozitive în carieră.

De părere că fiecare om dintr-o bucătărie este un caracter diferit și trebuie gestionat ca atare, dar și cu mentalitatea sănătoasă că dacă un loc crește, cresc și oamenii din echipă, Constantin Ghimpu ne face un curs rapid despre ce înseamnă realitatea, dar și cum arată creșterea sănătoasă în HoReCa.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 11: Michael Passarelli, despre startul în bucătărie cu un nume greu, pasiune, atenţie şi gusturi

Professional Talks by Dr. Oetker ajunge la episodul 11, iar alături de Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Michael Passarelli, om ce poartă un nume greu în industria ospitalității, care ne povestește cum a pornit, alături de tatăl său, de la spălatul vaselor, și a ajuns la proiecte ample și consultanță de valoare în HoReCa.

Michael și Cezar au un dialog deschis, fără perdea, despre carieră, greutăți, inspirație și multă disciplină - inclusiv a cifrelor.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Obține o ofertă personalizată

Alătură-te comunității Dr. Oetker Professional!

Trimitem lunar rețete și inspirație pentru profesioniștii industriei HORECA.

Abonare la newsletter