1. Accent pe curățenie
Siguranța și salubritatea sunt de la începutul pandemiei pe o pantă ascendentă a importanței din perspectiva tuturor, nu doar a consumatorilor care ies să ia masa la restaurant. În prezent, nivelul de curățenie îl influențează direct pe cel de confort al clienților, iar pe viitor va continua să aibă un rol cheie. Conform unei analize creată de o firmă de marketing, Acosta, 38% din familiile intervievate spun că vor aprecia cel mai mult măsurile de siguranță atunci când mănâncă în restaurant.
2. Spațiile de joacă
Atmosfera confortabilă este foarte importantă pentru familiile care decid să ia masa în oraș, atât pentru copii care abia așteaptă să se plimbe și să alerge fără să fie constant disciplinați, dar și pentru părinți, care pot mânca mai liniștiți văzând că cei mici se simt bine. Din acest motiv, e important ca restaurantele să fie suficient de spațioase și să aibă un loc special amenajat pentru copii, vizibil de la mese pentru ca părinții să-i poată supraveghea cu ușurință.
La locul de joacă, diferite activitățile practice erau apreciate de toate categoriile de vârstă, însă în timpul pandemiei ele au devenit mai puțin atractive. Cu toate astea, restaurantele își pot demonstra originalitatea creând diferite modalități care să le umple timpul celor mici și să le mențină atenția.
Pizza Brutta din Madison, Wisconsin a ales să ofere o bilă de aluat de pizza copiilor pe post de jucărie în timp ce își așteaptă comanda. Se poate plănui o mică vânătoare de comori, atâta timp cât nu deranjează alți consumatori, sau recompensarea celor care își termină porția de legume printr-o extragere dintr-un coș cu premii. Astea sunt lucrurile pe care copii și le vor aminti cu drag și îi vor face să le ceară părinților încă o ieșire în oraș.
3. Selecția meniului
Majoritatea restaurantelor au diminuat meniurile odată cu venirea pandemiei sau s-au concentrat pe preparatele care funcționau cel mai bine. În acest proces, nu trebuie pierdut din vedere faptul că oamenii apreciază cel mai mult așa zisa « comfort food », o oarecare varietate și un serviciu bun.
În același timp, consumatorii continuă să aprecieze un produs de bună calitate la un preț rezonabil. Dacă reducerea numărului de preparate a avut ca scop eficientizarea lor, acest lucru ar trebui să se reflecte și în prețul preparatelor, acesta fiind un factor important care influențează decizia familiilor de a lua masa în oraș. Analiza Acosta arată că mai mult de jumătate dintre consumatori spun că vor căuta opțiuni de masă la prețuri mai mici.
4. Comunicare digitală
Prezența pe rețelele de socializare are un impact enorm asupra numărului de clienți care vin la locație, iar felul în care restaurantele se promovează dictează felul în care ele vor fi percepute în rândul consumatorilor. În timp ce unele restaurante au optat pentru a fi văzute drept “casa pentru sport”, unde iubitorii de fotbal își pot viziona meciurile, altele au ales să mizeze pe porțiile mari de mâncare pe care le servesc, atingând astfel coarda sensibilă a persoanelor cu un apetit ridicat. Alegerea targetului țintă va dezvălui dorința sau nevoia pe care trebuie să se concentreze restaurantele, însă este nevoie de o comunicare constantă pentru ca ea să ajungă la public.
Resurse:
Restaurant Hospitality, FSR Magazine