Tendinţe în restaurante pentru 2022
Tendinţe în restaurante pentru 2022

După 2 ani de pandemie, o mare parte din măsurile luate pentru a preveni răspândirea virusului și protejarea populației fac parte din normalitatea de zi cu zi. În acest context, restaurantele s-au adaptat și și-au schimbat strategia de funcționare pentru a face față provocărilor.

 

Cu toate că viitorul este imprevizibil, un aspect al său este cât se poate de clar: vom continua să ne confruntăm cu virusul COVID și diferitele sale variante. Ținând cont de cum au decurs lucrurile în ultimul timp, companiile de tehnologie a restaurantelor au analizat seturi recente de date pentru a face o serie de previziuni pentru anul în curs. În continuare discutăm 4 aspecte importante.

 

  1. Consumatorii doresc siguranța unei mese disponibile

Potrivit datelor primite de la Yelp, căutările pentru rezervări la restaurante au crescut cu 134%, iar cele pentru listele de așteptare online cu 82%. În același timp, căutarea pentru mese în aer liber a crescut cu 500% în luna noiembrie a anului trecut comparativ cu noiembrie 2019.

Consumatorii plănuiesc în continuare să ia masa în oraș, însă din ce în ce mai mulți doresc să aibă și siguranța unei mese disponibile, motiv pentru care rezervarea unei mese și listele de așteptare devin din ce în ce mai căutate.

Tendinţe în restaurante pentru 2022

 

  1. Restaurantele se vor baza din ce în ce mai mult pe automatizare și tehnologie

Operatorii de restaurante spun că tehnologia poate ajuta la eliberarea personalului, pentru ca el să se concentreze pe lucruri mai importante, cum sunt crearea unei conexiuni cu oamenii care le trec pragul și susținerea acesteia cu o experiență plăcută. În plus, rezultatele unui studiu arată că 75% dintre restaurante întâmpină dificultăți în a menține personalul complet, lucru ce susține și mai mult implementarea unor tehnologii care să asigure o parte a operațiunilor necesare într-un restaurant.

Printre cele mai menționate operațiuni de automatizare au fost gestionarea comenzilor plasate online, fie direct, fie prin intermediul aplicațiilor de livrare, gestionarea capacității restaurantului în timp real, asistența oaspeților cu rezervări, urmărirea inventarului în timp real și preluarea comunicării cu clienții. Prin implementarea unui sistem automatizat, restaurantele câștigă flexibilitatea de a-și conduce afacerea în modul care funcționează cel mai bine pentru ei și pentru personalul lor.

 

  1. Comenzile plasate online sunt la ordinea zilei

În perioada cea mai dificilă a pandemiei, comenzile online au fost pentru unele restaurante singura sursă de venit, ajutându-le să depășească perioada respectivă. Ce le-a salvat la momentul respectiv a devenit acum o comoditate la care se așteaptă orice consumator. Comenzile online au devenit o rutină, o parte importantă a vieții oamenilor, care nu este rezervată doar pentru ocazii speciale, ci face parte din viața de zi cu zi.

Acest aspect oferă restaurantelor și o serie de beneficii. În primul rând, comenzile online oferă acces la date valoroase despre clienți din care se pot extrage multe informații care să ajute restaurantele să-și înțeleagă mai bine consumatorii. Pe de altă parte, popularitatea comenzilor online poate influența inclusiv spațiul fizic al restaurantelor. Dat fiind faptul că se observă o creștere a procentului din venituri care provine din vânzările în afara localului, amprenta fizică a restaurantului se poate schimba, făcând mai mult loc bucătăriei.

 

  1. Brandurile virtuale și bucătăriile fantomă câștigă teren

Creșterea numărului de comenzi online a făcut posibilă proliferarea conceptului de branduri virtuale și bucătării fantomă. Anul trecut a demonstrat că bucătăriile fantomă sunt un concept de impact atunci când un brand consacrat se asociază cu o vitrină digitală de înaltă calitate. Datele primite de la BentoBox, o companie care furnizează site-uri web și comenzi online pentru restaurante, a raportat în 2021 o creștere cu 100% a numărului de bucătării fantomă care folosesc platforma sa. Pe Yelp, 5.000 de companii s-au declarat ca fiind restaurante virtuale, iar căutările pentru bucătării fantomă pe platformă au crescut cu 325% în acest an.

 

  1. Meniul va rămâne în cod QR

Conform datelor Square, o companie de plăți și puncte de vânzare, 45% dintre restaurante plănuiesc să ofere meniuri cu coduri QR chiar și după ce pandemia COVID-19 se va diminua sau va lua sfârșit. Meniurile sub formă de cod QR oferă o libertate creativă mai mare și o tăiere a costurilor de producție care beneficiază mai ales restaurantul, dar și consumatorii, care au parte de date constant actualizate.

În plus, un raport recent din Wall Street Journal a remarcat că meniurile restaurantelor devin mai mici, în mare parte datorită provocărilor operaționale cu lanțul de aprovizionare, criza de personal și costul mai ridicat al mărfurilor. Restaurantele independente vor aborda crearea unui meniu online prefix simplificat, care va pune accent pe ingredientele locale și va reduce în același timp costurile.

 

Resurse:
FineDiningLovers, RestaurantDive, Food&Wine

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 11: Michael Passarelli, despre startul în bucătărie cu un nume greu, pasiune, atenţie şi gusturi

Professional Talks by Dr. Oetker ajunge la episodul 11, iar alături de Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Michael Passarelli, om ce poartă un nume greu în industria ospitalității, care ne povestește cum a pornit, alături de tatăl său, de la spălatul vaselor, și a ajuns la proiecte ample și consultanță de valoare în HoReCa.

Michael și Cezar au un dialog deschis, fără perdea, despre carieră, greutăți, inspirație și multă disciplină - inclusiv a cifrelor.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 10: Vera Maxim, despre provocări, lecţii de viaţă, balet şi gusturi bune

Professional Talks by Dr. Oetker ajunge la episodul 10, cu o discuție deschisă și directă cu Vera Maxim despre provocările vieții, deciziile care ne definesc și frumusețea experiențelor umane, într-o poveste captivantă și autentică.

Vera Maxim este aici, alături de Chef Cezar Munteanu, într-o discuție plină de emoție, ce aduce în prim-plan momente de reflecție, detalii personale și lecții de viață. 

De la dulciuri care trezesc amintiri și povești savuroase din Brăila, până la transformări prin renovări și grația neașteptată a baletului, noul episod din podcast-ul nostru vă inspiră și vă conectează la pasiune și curaj.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Jakob Hausmann: Deserturi şi creativitate în bucătărie

În continuarea seriei Professional Talks by Dr. Oetker, vă prezentăm un episod special despre deserturi și creativitate în bucătărie. Astăzi stăm de vorbă cu Jakob Hausmann, care ne împărtășește viziunea sa despre evoluția deserturilor în gastronomie, provocările creării unor rețete echilibrate și creative, dar și despre ingredientele surprinzătoare care dau un nou suflu preparatelor clasice. Descoperă cum pasiunea, sezonul și creativitatea se împletesc pentru a transforma deserturile într-o experiență culinară memorabilă.

 

citeşte mai mult
Obține o ofertă personalizată

Alătură-te comunității Dr. Oetker Professional!

Trimitem lunar rețete și inspirație pentru profesioniștii industriei HORECA.

Abonare la newsletter