Cu toate că viitorul este imprevizibil, un aspect al său este cât se poate de clar: vom continua să ne confruntăm cu virusul COVID și diferitele sale variante. Ținând cont de cum au decurs lucrurile în ultimul timp, companiile de tehnologie a restaurantelor au analizat seturi recente de date pentru a face o serie de previziuni pentru anul în curs. În continuare discutăm 4 aspecte importante.
- Consumatorii doresc siguranța unei mese disponibile
Potrivit datelor primite de la Yelp, căutările pentru rezervări la restaurante au crescut cu 134%, iar cele pentru listele de așteptare online cu 82%. În același timp, căutarea pentru mese în aer liber a crescut cu 500% în luna noiembrie a anului trecut comparativ cu noiembrie 2019.
Consumatorii plănuiesc în continuare să ia masa în oraș, însă din ce în ce mai mulți doresc să aibă și siguranța unei mese disponibile, motiv pentru care rezervarea unei mese și listele de așteptare devin din ce în ce mai căutate.

- Restaurantele se vor baza din ce în ce mai mult pe automatizare și tehnologie
Operatorii de restaurante spun că tehnologia poate ajuta la eliberarea personalului, pentru ca el să se concentreze pe lucruri mai importante, cum sunt crearea unei conexiuni cu oamenii care le trec pragul și susținerea acesteia cu o experiență plăcută. În plus, rezultatele unui studiu arată că 75% dintre restaurante întâmpină dificultăți în a menține personalul complet, lucru ce susține și mai mult implementarea unor tehnologii care să asigure o parte a operațiunilor necesare într-un restaurant.
Printre cele mai menționate operațiuni de automatizare au fost gestionarea comenzilor plasate online, fie direct, fie prin intermediul aplicațiilor de livrare, gestionarea capacității restaurantului în timp real, asistența oaspeților cu rezervări, urmărirea inventarului în timp real și preluarea comunicării cu clienții. Prin implementarea unui sistem automatizat, restaurantele câștigă flexibilitatea de a-și conduce afacerea în modul care funcționează cel mai bine pentru ei și pentru personalul lor.
- Comenzile plasate online sunt la ordinea zilei
În perioada cea mai dificilă a pandemiei, comenzile online au fost pentru unele restaurante singura sursă de venit, ajutându-le să depășească perioada respectivă. Ce le-a salvat la momentul respectiv a devenit acum o comoditate la care se așteaptă orice consumator. Comenzile online au devenit o rutină, o parte importantă a vieții oamenilor, care nu este rezervată doar pentru ocazii speciale, ci face parte din viața de zi cu zi.
Acest aspect oferă restaurantelor și o serie de beneficii. În primul rând, comenzile online oferă acces la date valoroase despre clienți din care se pot extrage multe informații care să ajute restaurantele să-și înțeleagă mai bine consumatorii. Pe de altă parte, popularitatea comenzilor online poate influența inclusiv spațiul fizic al restaurantelor. Dat fiind faptul că se observă o creștere a procentului din venituri care provine din vânzările în afara localului, amprenta fizică a restaurantului se poate schimba, făcând mai mult loc bucătăriei.
- Brandurile virtuale și bucătăriile fantomă câștigă teren
Creșterea numărului de comenzi online a făcut posibilă proliferarea conceptului de branduri virtuale și bucătării fantomă. Anul trecut a demonstrat că bucătăriile fantomă sunt un concept de impact atunci când un brand consacrat se asociază cu o vitrină digitală de înaltă calitate. Datele primite de la BentoBox, o companie care furnizează site-uri web și comenzi online pentru restaurante, a raportat în 2021 o creștere cu 100% a numărului de bucătării fantomă care folosesc platforma sa. Pe Yelp, 5.000 de companii s-au declarat ca fiind restaurante virtuale, iar căutările pentru bucătării fantomă pe platformă au crescut cu 325% în acest an.
- Meniul va rămâne în cod QR
Conform datelor Square, o companie de plăți și puncte de vânzare, 45% dintre restaurante plănuiesc să ofere meniuri cu coduri QR chiar și după ce pandemia COVID-19 se va diminua sau va lua sfârșit. Meniurile sub formă de cod QR oferă o libertate creativă mai mare și o tăiere a costurilor de producție care beneficiază mai ales restaurantul, dar și consumatorii, care au parte de date constant actualizate.
În plus, un raport recent din Wall Street Journal a remarcat că meniurile restaurantelor devin mai mici, în mare parte datorită provocărilor operaționale cu lanțul de aprovizionare, criza de personal și costul mai ridicat al mărfurilor. Restaurantele independente vor aborda crearea unui meniu online prefix simplificat, care va pune accent pe ingredientele locale și va reduce în același timp costurile.
Resurse:
FineDiningLovers, RestaurantDive, Food&Wine