Pentru că ultimul an ne-a obișnuit să comunicăm eficient și de la distanță, i-am trimis câteva întrebări și acum putem împărtăși ce ne-a răspuns în cadrul interviului.
În primul rând, spune-ne puțin despre cariera ta în industria ospitalității și atribuțiile tale în cadrul Dr. Oetker Professional.
Experiența mea ca brutar și cofetar, precum și cea de bucătar pentru cantine de mari dimensiuni, a dus la obținerea unei poziții interesante în departamentul de vânzări de la Dr. Oetker. Am lucrat în sectorul dedicat bunurilor de larg consum, de exemplu pentru bucătăriile mari, precum cele pentru căminele de bătrâni și asistență socială, universități, cantine ale corporațiilor, clinici universitare etc. Din 1988 încoace, am făcut tranziția spre Servicii Culinare în cadrul companiei. Sunt în continuare responsabil cu sprijinul tehnic și de produs pentru clienții noștri, precum și de participarea la târguri și training-uri, atât intern, cât și extern.
Cum a fost influențat rolul tău de contextul pandemic?
Cu aceste schimbări prezente la nivel global, partea mea de lucru direct cu clientul la locație a scăzut cu 90%. Doar conexiunile digitale mai sunt posibile acum.
Cum ai descrie, într-un singur cuvânt, impactul pe care l-a avut ultimul an asupra profesioniștilor din industria ospitalității?
RECONFIGURARE
Ok, un cuvânt poate nu e suficient. Poți să dezvolți subiectul?
În aceste momente dificile, clienții noștri din industria ospitalității trebuie să reconfigureze multe aspecte ale business-ului lor, precum și să accepte și să contureze ei înșiși schimbările din regiunea lor.
Fricile existențiale, scăderea volumului de muncă și lipsa contactelor sociale sunt probleme cu care se confruntă jucătorii din industria ospitalității din întreaga lume. În Europa sunt multe diferențe la nivel de țări, însă cu toții sperăm la momentul în care problemele vor dispărea.
Operatorii din industria ospitalității au venit cu diverse soluții de adaptare la noile condiții. Care dintre strategiile adoptate consideri ca au avut cel mai mare succes?
După părerea mea, serviciul de livrări e supraviețuitorul pandemiei. Oamenii care gătesc singuri acasă vor invada retailerii. Cei care fac mici livrări cu facilități adaptate la restricții vor avea de câștigat.
Ce schimbări te aștepți să rămână pe termen lung?
Vom acorda o atenție mult mai mare sănătății când vine vorba de alegerile din viața de zi cu zi. Această pandemie va determina oamenii să se gândească la sustenabilitatea planetei și a propriilor vieți.
Ce sfat i-ai da cuiva care lucrează acum în domeniul ospitalității?
Trebuie să facă o diferență între industria gastronomică și cea hotelieră. Schimbările apar deja de câțiva ani, acum însă e o oportunitate de a merge la pasul următor. O ocazie de a restabili modul de lucru, de a crea noi căi, de a fi mai sustenabili, de a privi lumea în ansamblu în mod conștient. Angajații trebuie să învețe singuri să se adapteze, dacă este posibil.
Ce așteptări ai de la anul 2021?
Din păcate, încă nu putem avea decât mici repere despre ce urmează. În continuare primim zilnic noi informații care țin de riscuri și nu putem face estimări pe perioade lungi de timp. Ce sper e că vom reuși cu toții și că vom rămâne sănătoși.