Iată câteva exemple care să ne inspire să fim mai empatici și să facem tot ce e posibil pentru a ne sprijini unii pe alții în perioada următoare:
“Industria ospitalității trece printr-o situație extrem de dificilă și, dacă vrem să mai avem un business în viitor în acest canal, trebuie să o susținem cât de mult putem!”, ne-a spus Albert Davidoglu, CEO Macromex.
Măsurile luate de liderulul segmentului de produse congelate și refrigerate au inclus acordarea unor termene de plată mai mari astfel încât să susțină continuarea activității locațiilor partenere, precum și decizia de a livra indiferent de valoarea comenzilor și de consecințele asupra profitabilității companiei.
Parmafood, unul dintre distribuitorii de alimente și băuturi de pe piața locală, a ales să regândească oferta de produse și să dea dovadă de flexibilitate. Acesta s-a confruntat cu segmentarea pieței, care a presupus trecerea spre mediul online a multora dintre parteneri, însă anul 2020 a surprins totuși plăcut din punct de vedere al business-ului.
Pentru a sprijini segmentul HoReCa, distribuitorul a susținut soldurile din piață, ceea ce nu a fost deloc ușor, și nici apreciat de toți, și a lansat promoții mult mai agresive pentru produsele de import din portofoliu.
Contactată de echipa Dr. Oetker Professional, Carmen Savu, General Manager Parmafood, a revenit cu recomandări pentru colegii de industrie: “Trebuie să înțelegem cu toții că revenirea la normalitate va însemna o schimbare a obiceiurilor de consum. De aceea, le recomand tuturor celor care activează în industria ospitalității maturizarea și îmbunătățirea comunicării”.
Într-un interviu pentru Horeca.ro, aceasta a declarat și că lucrează la o platformă de B2B care să optimizeze fluxul de informații dintre distribuitor și clienți.
La o soluție modernă a ales să apeleze și Metro Cash&Carry. Acesta a lansat pe piața locală propria aplicație mobilă care să le eficientizeze clienților experiența de cumpărare. Această noutate digitală vine după relansarea platformei de livrare Mshop și a serviciilor digitale DiSH.
Adrian Ariciu, CEO Metro Cash & Carry România, a explicat pentru Trends HRB că aplicația le permite clienților din HoReCa să facă liste digitale de cumpărături pe baza produselor disponibile în magazine, să aibă informații actualizate permanent despre disponibilitatea produselor, să elibereze facturi în format digital și să știe mereu balanța punctelor de loialitate.
Și Selgros Cash & Carry România și-a adaptat sortimentația și serviciile pentru a susține nevoile clienților din HoReCa și ale celorlalte categorii de clienți. Robert Hellwagner, CEO-ul companiei, menționează că s-a concentrat asupra optimizării costurilor de achiziție și asupra dezvoltării proiectului „Masterclasses by Selgros”, care le oferă bucătarilor și pasionaților de gastronomie acces gratuit la cursuri online.
“În viitorul apropiat vom face și cursuri în cadrul institutului nostru culinar din Brașov, unde bucătarii clienților noștri vor putea beneficia de workshop-uri interactive cu bucătarii noștri.”, a declarat Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash & Carry România, pentru Horeca.ro.
Un alt mod de a fi alături de locații a fost oferirea accesului gratuit la informații și training-uri din domeniul sanitar pentru a asigura respectarea noilor norme de igienă.
Grande Gloria Production, grupul de firme care produce brandul de dezinfectanți Hygienium la nivel local, a dezvoltat programul de acreditare ,,Locație sigură’’, împreună cu Dekra Certification. Prin intermediul său, locațiile și-au putut dezvolta mecanismele de protecție și au primit certificarea că iau măsuri eficiente împotriva răspândirii coronavirusului.
Constantin Danciu, Development Manager Grande Gloria Production, a declarat că, dincolo de soluțiile propuse, a demarat împreună cu partenerii din zona sanitară o serie de întâlniri cu mediul de afaceri pentru a discuta situația concretă și a ști care sunt soluțiile de care locațiile au cea mai mare nevoie.
Ciprian Grumaz, National Key Account Manager Consumer Brands la Diversey, a spus că și compania pe care o reprezintă a dezvoltat o gamă de dezinfectanți special pentru HoReCa și a lansat programul de informare în probleme de igienă și curățenie #IntreabaUnExpert.
“Este o perioadă în care comunicăm mai des, mai mult. În care ne păstrăm cu toții flexibilitatea și căutăm planul B de fiecare dată când apare o nouă schimbare. Căutăm soluții împreună cu colaboratorii noștri în mod activ.”, a declarat acesta pentru Horeca.ro.
Dr. Oetker Professional e unul dintre furnizorii de soluții care și-a pus la dispoziție platformele de comunicare pentru a susține, informa și conecta jucătorii din industria ospitalității. Atât prin seria de articole informative #professionaltalk, cât și prin acces la interviuri cu profesioniști din industrie și exemple de rețete de deserturi care le garantează locațiilor lucrurile de care au cea mai mare nevoie: gust constant, costuri reduse, rapiditate și eficiență.
Resurse: Horeca.ro, Trends HRB, HoReCa.ro – seria Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie? (părțile V, VI, II).