Solidaritatea în HoReCa – succesul tuturor depinde de contribuţia fiecăruia
Solidaritatea în HoReCa – succesul tuturor depinde de contribuţia fiecăruia

Ultimul an a pus în valoare toate resursele de creativitate și adaptabilitate ale jucătorilor din industria ospitalității, însă a scos la iveală și un alt fenomen: solidaritatea. Succesul tuturor depinde de succesul fiecăruia, astfel că locațiilor puse în dificultate le-au venit în ajutor, în măsura opțiunilor disponibile, și furnizorii și distribuitorii.

Iată câteva exemple care să ne inspire să fim mai empatici și să facem tot ce e posibil pentru a ne sprijini unii pe alții în perioada următoare:

“Industria ospitalității trece printr-o situație extrem de dificilă și, dacă vrem să mai avem un business în viitor în acest canal, trebuie să o susținem cât de mult putem!”, ne-a spus Albert Davidoglu, CEO Macromex.

Măsurile luate de liderulul segmentului de produse congelate și refrigerate au inclus acordarea unor termene de plată mai mari astfel încât să susțină continuarea activității locațiilor partenere, precum și decizia de a livra indiferent de valoarea comenzilor și de consecințele asupra profitabilității companiei.

Parmafood, unul dintre distribuitorii de alimente și băuturi de pe piața locală, a ales să regândească oferta de produse și să dea dovadă de flexibilitate. Acesta s-a confruntat cu segmentarea pieței, care a presupus trecerea spre mediul online a multora dintre parteneri, însă anul 2020 a surprins totuși plăcut din punct de vedere al business-ului.

Pentru a sprijini segmentul HoReCa, distribuitorul a susținut soldurile din piață, ceea ce nu a fost deloc ușor, și nici apreciat de toți, și a lansat promoții mult mai agresive pentru produsele de import din portofoliu.

Solidaritatea în HoReCa – succesul tuturor depinde de contribuţia fiecăruia

Contactată de echipa Dr. Oetker Professional, Carmen Savu, General Manager Parmafood, a revenit cu recomandări pentru colegii de industrie: “Trebuie să înțelegem cu toții că revenirea la normalitate va însemna o schimbare a obiceiurilor de consum. De aceea, le recomand tuturor celor care activează în industria ospitalității maturizarea și îmbunătățirea comunicării”.

Într-un interviu pentru Horeca.ro, aceasta a declarat și că lucrează la o platformă de B2B care să optimizeze fluxul de informații dintre distribuitor și clienți.

La o soluție modernă a ales să apeleze și Metro Cash&Carry. Acesta a lansat pe piața locală propria aplicație mobilă care să le eficientizeze clienților experiența de cumpărare. Această noutate digitală vine după relansarea platformei de livrare Mshop și a serviciilor digitale DiSH.

Adrian Ariciu, CEO Metro Cash & Carry România, a explicat pentru Trends HRB că aplicația le permite clienților din HoReCa să facă liste digitale de cumpărături pe baza produselor disponibile în magazine, să aibă informații actualizate permanent despre disponibilitatea produselor, să elibereze facturi în format digital și să știe mereu balanța punctelor de loialitate.

Și Selgros Cash & Carry România și-a adaptat sortimentația și serviciile pentru a susține nevoile clienților din HoReCa și ale celorlalte categorii de clienți. Robert Hellwagner, CEO-ul companiei, menționează că s-a concentrat asupra optimizării costurilor de achiziție și asupra dezvoltării proiectului „Masterclasses by Selgros”, care le oferă bucătarilor și pasionaților de gastronomie acces gratuit la cursuri online.

“În viitorul apropiat vom face și cursuri în cadrul institutului nostru culinar din Brașov, unde bucătarii clienților noștri vor putea beneficia de workshop-uri interactive cu bucătarii noștri.”, a declarat Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash & Carry România, pentru Horeca.ro.

Un alt mod de a fi alături de locații a fost oferirea accesului gratuit la informații și training-uri din domeniul sanitar pentru a asigura respectarea noilor norme de igienă. 

Grande Gloria Production, grupul de firme care produce brandul de dezinfectanți Hygienium la nivel local, a dezvoltat programul de acreditare ,,Locație sigură’’, împreună cu Dekra Certification. Prin intermediul său, locațiile și-au putut dezvolta mecanismele de protecție și au primit certificarea că iau măsuri eficiente împotriva răspândirii coronavirusului.

Constantin Danciu, Development Manager Grande Gloria Production, a declarat că, dincolo de soluțiile propuse, a demarat împreună cu partenerii din zona sanitară o serie de întâlniri cu mediul de afaceri pentru a discuta situația concretă și a ști care sunt soluțiile de care locațiile au cea mai mare nevoie.

Ciprian Grumaz, National Key Account Manager Consumer Brands la Diversey, a spus că și compania pe care o reprezintă a dezvoltat o gamă de dezinfectanți special pentru HoReCa și a lansat programul de informare în probleme de igienă și curățenie #IntreabaUnExpert.

“Este o perioadă în care comunicăm mai des, mai mult. În care ne păstrăm cu toții flexibilitatea și căutăm planul B de fiecare dată când apare o nouă schimbare. Căutăm soluții împreună cu colaboratorii noștri în mod activ.”, a declarat acesta pentru Horeca.ro.

 

Dr. Oetker Professional e unul dintre furnizorii de soluții care și-a pus la dispoziție platformele de comunicare pentru a susține, informa și conecta jucătorii din industria ospitalității. Atât prin seria de articole informative #professionaltalk, cât și prin acces la interviuri cu profesioniști din industrie și exemple de rețete de deserturi care le garantează locațiilor lucrurile de care au cea mai mare nevoie: gust constant, costuri reduse, rapiditate și eficiență.

 

Resurse: Horeca.ro, Trends HRB, HoReCa.ro – seria Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie? (părțile V, VI, II).

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 13: Daniel Ion

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 13: Daniel Ion – despre cum prietenul brutarului este recele, maiaua mereu vie, care crește în timp, odată cu spațiul în care invitatul nostru de astăzi activează, despre chimie și multe alte povești de viață din și despre brutării.  

Professional Talks by Dr. Oetker a ajuns deja la episodul 13, iar alături de gazda noastră de tradiție, Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Daniel Ion, artisan baker, efervescent vorbitor, pasionat, plin de entuziasm, ce ne poartă în culisele brutăriei și ale chimiei care „dospește” cele mai savuroase produse.

Daniel Ion ne poartă într-o poveste despre pâinea care trebuie să îți recâștige respectul, despre mâinile care fac pâinea, aparatură, climă, mediu, chimie și mult har.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 12: Constantin Ghimpu

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 12: Chef Constantin Ghimpu, povestea care începe cu un copil care a muncit mult, șansa de a lucra cu un chef francez și creșterea sănătoasă în HoReCa.

Professional Talks by Dr. Oetker a ajuns deja la episodul 12, iar alături de gazda noastră de tradiție, Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Chef Constantin Ghimpu, un foarte cald și direct vorbitor, ce ne poartă în culisele bucătăriilor, proiectelor și atmosferei din HoReCa românească și nu numai.

Chef Constantin Ghimpu ne poartă într-o poveste care a început, conform spuselor sale, de când era un copil ce muncea foarte mult și continuă cu șansa de a lucra cu un chef francez, care i-a adus influențe pozitive în carieră.

De părere că fiecare om dintr-o bucătărie este un caracter diferit și trebuie gestionat ca atare, dar și cu mentalitatea sănătoasă că dacă un loc crește, cresc și oamenii din echipă, Constantin Ghimpu ne face un curs rapid despre ce înseamnă realitatea, dar și cum arată creșterea sănătoasă în HoReCa.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 11: Michael Passarelli, despre startul în bucătărie cu un nume greu, pasiune, atenţie şi gusturi

Professional Talks by Dr. Oetker ajunge la episodul 11, iar alături de Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Michael Passarelli, om ce poartă un nume greu în industria ospitalității, care ne povestește cum a pornit, alături de tatăl său, de la spălatul vaselor, și a ajuns la proiecte ample și consultanță de valoare în HoReCa.

Michael și Cezar au un dialog deschis, fără perdea, despre carieră, greutăți, inspirație și multă disciplină - inclusiv a cifrelor.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Obține o ofertă personalizată

Alătură-te comunității Dr. Oetker Professional!

Trimitem lunar rețete și inspirație pentru profesioniștii industriei HORECA.

Abonare la newsletter