1. Orientarea către alte segmente de consumatori
În cazul în care segmentele de consumatori către care o afacere de catering obișnuia să livreze mâncare nu mai activează pe piață din cauza schimbărilor provocate de pandemie, afacerile de catering se pot reorienta către alte tipuri de clienți.
Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă Adriana Duna, o antreprenoare din Aiud, care s-a reorientat către altă categorie de clienți după ce pandemia a schimbat complet desfășurarea unor activități. Înainte de pandemie, livra masa de prânz mai multor școli din județul Alba, însă odată cu venirea pandemiei, școlile s-au mutat în online. Din acest motiv a căutat altă categorie de clienți și s-a reorientat către fabrici și alte companii cu un număr mare de angajați, care i-au permis să mențină prețurile mici, în timp ce a crescut volumul. Așadar, orientarea către noi colectivități reprezintă o soluție ce merită să fie luată în calcul.
2. Accent pus pe promovare
Orice tip de afacere trebuie să fie prezentă în online, mai ales în perioada actuală în care majoritatea lucrurilor s-au mutat în digital. O promovare consistentă, constantă și de calitate atât în social media, cât și în media, reprezintă poarta de acces a întregii lumi către afacerea ta. Este un tool pe care toată lumea îl are la îndemână și ar fi păcat să nu fie fructificat.
3. Ambalaje de înaltă calitate
Cu toate că nu a fost un an propice desfășurării evenimentelor, cantitatea livrărilor a cunoscut o creștere exponențială. Din acest motiv, pe lângă calitatea preparatelor, firmele de catering trebuie să fie foarte atente la ambalajul ales pentru a livra comenzile într-o stare perfectă. În alegerea unor ambalaje alimentare de calitate trebuie avute în vedere câteva aspecte: să asigure sănătatea consumatorilor, să mențină calitatea mâncării până în momentul în care este consumată și să fie biodegradabile pentru a proteja mediul. Un client fericit aduce alți 10, iar ambalajul reprezintă și el un procent semnificativ din procesul de comandare a unui preparat.
4. Personificarea meniului
Pentru a avantaja cât mai mult consumatorul și dorințele acestuia, o opțiune este crearea unui meniu cât mai customizabil. Într-adevăr, realizarea unuia prestabilit reduce costurile și ajută managementul în organizarea activității, însă un meniu restrictiv poate reprezenta un motiv întemeiat de refuz din partea consumatorului.
5. Stabilirea unei relații cu consumatorii
Cel mai bun mod prin care o afacere se poate îmbunătăți semnificativ este să ceri și să asculți feedback-ul consumatorului. Ce a apreciat, ce consideră că poate fi îmbunătățit și ce poți oferi în plus pentru a veni în întâmpinarea nevoilor lor. Odată ce s-a stabilit o bază de clienți loiali, afacerile pot fructifica aceste relații pentru a-și dezvolta unele noi și a se extinde în aria clienților deja existenți. În privința acestui aspect, comunicarea este de bază.
Resurse:
Trends HRB, Press HUB, Adevărul.ro, Restaurant Hospitality