Soluţii de supravieţuire pentru piaţa de catering
Soluţii de supravieţuire pentru piaţa de catering

Ultimul an a fost caracterizat de lipsa evenimentelor și a întâlnirilor în număr ridicat de persoane, schimbare produsă de pandemia ce a influențat masiv industria de catering.  În ciuda crizei generate de pandemie, profesioniștii sunt de părere că există potențial de dezvoltare pentru afaceri de catering mici și mijlocii pentru că pe piață există majoritar o serie de mari jucători care au un calendar limitat, iar cererea suferă din cauza lipsei unui număr mai mare de alternative. În cele ce urmează explorăm câteva soluții pe care antreprenorii le pot pune în practică pentru a-și ridica afacerea și nivelul de consum.

1. Orientarea către alte segmente de consumatori

În cazul în care segmentele de consumatori către care o afacere de catering obișnuia să livreze mâncare nu mai activează pe piață din cauza schimbărilor provocate de pandemie, afacerile de catering se pot reorienta către alte tipuri de clienți.

Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă Adriana Duna, o antreprenoare din Aiud, care s-a reorientat către altă categorie de clienți după ce pandemia a schimbat complet desfășurarea unor activități. Înainte de pandemie, livra masa de prânz mai multor școli din județul Alba, însă odată cu venirea pandemiei, școlile s-au mutat în online. Din acest motiv a căutat altă categorie de clienți și s-a reorientat către fabrici și alte companii cu un număr mare de angajați, care i-au permis să mențină prețurile mici, în timp ce a crescut volumul. Așadar, orientarea către noi colectivități reprezintă o soluție ce merită să fie luată în calcul. 

 

2. Accent pus pe promovare

Orice tip de afacere trebuie să fie prezentă în online, mai ales în perioada actuală în care majoritatea lucrurilor s-au mutat în digital. O promovare consistentă, constantă și de calitate atât în social media, cât și în media, reprezintă poarta de acces a întregii lumi către afacerea ta. Este un tool pe care toată lumea îl are la îndemână și ar fi păcat să nu fie fructificat.

Soluţii de supravieţuire pentru piaţa de catering

3. Ambalaje de înaltă calitate

Cu toate că nu a fost un an propice desfășurării evenimentelor, cantitatea livrărilor a cunoscut o creștere exponențială. Din acest motiv, pe lângă calitatea preparatelor, firmele de catering trebuie să fie foarte atente la ambalajul ales pentru a livra comenzile într-o stare perfectă. În alegerea unor ambalaje alimentare de calitate trebuie avute în vedere câteva aspecte: să asigure sănătatea consumatorilor, să mențină calitatea mâncării până în momentul în care este consumată și să fie biodegradabile pentru a proteja mediul. Un client fericit aduce alți 10, iar ambalajul reprezintă și el un procent semnificativ din procesul de comandare a unui preparat.

 

4. Personificarea meniului

Pentru a avantaja cât mai mult consumatorul și dorințele acestuia, o opțiune este crearea unui meniu cât mai customizabil. Într-adevăr, realizarea unuia prestabilit reduce costurile și ajută managementul în organizarea activității, însă un meniu restrictiv poate reprezenta un motiv întemeiat de refuz din partea consumatorului.

 

5. Stabilirea unei relații cu consumatorii

Cel mai bun mod prin care o afacere se poate îmbunătăți semnificativ este să ceri și să asculți feedback-ul consumatorului. Ce a apreciat, ce consideră că poate fi îmbunătățit și ce poți oferi în plus pentru a veni în întâmpinarea nevoilor lor. Odată ce s-a stabilit o bază de clienți loiali, afacerile pot fructifica aceste relații pentru a-și dezvolta unele noi și a se extinde în aria clienților deja existenți. În privința acestui aspect, comunicarea este de bază.

 

Resurse:
Trends HRB, Press HUB, Adevărul.ro, Restaurant Hospitality

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 13: Daniel Ion

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 13: Daniel Ion – despre cum prietenul brutarului este recele, maiaua mereu vie, care crește în timp, odată cu spațiul în care invitatul nostru de astăzi activează, despre chimie și multe alte povești de viață din și despre brutării.  

Professional Talks by Dr. Oetker a ajuns deja la episodul 13, iar alături de gazda noastră de tradiție, Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Daniel Ion, artisan baker, efervescent vorbitor, pasionat, plin de entuziasm, ce ne poartă în culisele brutăriei și ale chimiei care „dospește” cele mai savuroase produse.

Daniel Ion ne poartă într-o poveste despre pâinea care trebuie să îți recâștige respectul, despre mâinile care fac pâinea, aparatură, climă, mediu, chimie și mult har.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 12: Constantin Ghimpu

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 12: Chef Constantin Ghimpu, povestea care începe cu un copil care a muncit mult, șansa de a lucra cu un chef francez și creșterea sănătoasă în HoReCa.

Professional Talks by Dr. Oetker a ajuns deja la episodul 12, iar alături de gazda noastră de tradiție, Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Chef Constantin Ghimpu, un foarte cald și direct vorbitor, ce ne poartă în culisele bucătăriilor, proiectelor și atmosferei din HoReCa românească și nu numai.

Chef Constantin Ghimpu ne poartă într-o poveste care a început, conform spuselor sale, de când era un copil ce muncea foarte mult și continuă cu șansa de a lucra cu un chef francez, care i-a adus influențe pozitive în carieră.

De părere că fiecare om dintr-o bucătărie este un caracter diferit și trebuie gestionat ca atare, dar și cu mentalitatea sănătoasă că dacă un loc crește, cresc și oamenii din echipă, Constantin Ghimpu ne face un curs rapid despre ce înseamnă realitatea, dar și cum arată creșterea sănătoasă în HoReCa.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 11: Michael Passarelli, despre startul în bucătărie cu un nume greu, pasiune, atenţie şi gusturi

Professional Talks by Dr. Oetker ajunge la episodul 11, iar alături de Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Michael Passarelli, om ce poartă un nume greu în industria ospitalității, care ne povestește cum a pornit, alături de tatăl său, de la spălatul vaselor, și a ajuns la proiecte ample și consultanță de valoare în HoReCa.

Michael și Cezar au un dialog deschis, fără perdea, despre carieră, greutăți, inspirație și multă disciplină - inclusiv a cifrelor.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Obține o ofertă personalizată

Alătură-te comunității Dr. Oetker Professional!

Trimitem lunar rețete și inspirație pentru profesioniștii industriei HORECA.

Abonare la newsletter