1. Mâncare cu beneficii clare asupra sănătății
Focusul asupra alimentelor cu beneficii clare pentru sănătate este un trend în continuă creștere. Încă din timpul pandemiei, consumatorii au început să acorde o mai mare atenție alimentelor pe care le consumă, sunt din ce în ce mai conștienți de beneficiile pe care acestea le au asupra corpului, dar și asupra sănătății mentale. Este un aspect care nu se va schimba în viitorul apropiat, ci unul care se va accentua cu trecerea timpului și care influențează într-o mare măsură apariția și dezvoltarea a noi trenduri, inclusiv cele pe care urmează să le menționăm.
2. Alimentele ecologice
Standardele înalte de calitate pe care consumatorii și le-au dezvoltat în ultima perioadă se vor menține și vor fi vizibile în continuare. În această discuție nu intră doar calitatea alimentelor în sine, ci și impactul pe care acestea le au asupra mediului înconjurător. Ținând cont de schimbarea climatică, care devine vizibilă chiar și la noi în țară, consumatorii sunt dispuși să facă schimbări inclusiv din punct de vedere alimentar pentru a participa activ la îmbunătățirea situației. Astfel, alimentele care combină beneficiile asupra sănătății cu sustenabilitatea sunt cele care vor câștiga din ce în ce mai mult teren.

3. Produse de origine vegetală
Strâns legată de aspectele menționate mai sus, se observă o tendință din ce în ce mai mare înspre preparatele de origine vegetală. Consumul de carne și de produse de origine animală este redus din ce în ce mai mult, lucru care se observă în piață atât în segmentul de retail, cât și în oferta restaurantelor de top. Marile lanțuri internaționale au început deja să producă propriile game de produse plant based, iar branduri specializate pe acest tip de ofertă sunt într-o continuă creștere, abordând nu numai variante vegetale realizate din proteine suculente la burgeri, friptură sau cârnați, ci și produse care imită peștele sau puiul. Din punctul de vedere al restaurantelor, acestea și-au extins oferta de mâncare vegană și preparatele de origine vegetală, dat fiind faptul că dieta vegană este mai ofertantă și devine din ce în ce mai gustoasă.
4. Interes crescut pentru resursele locale
Anul trecut a fost momentul în care simțul comunității a fost accentuat peste tot în lume, inclusiv în industria alimentară. Dat fiind faptul că lanțurile de aprovizionare au fost afectate pe perioada carantinei, atât consumatorii, cât și jucătorii din industria HoReCa s-au orientat înspre surse locale de producție. Consumatorii sunt conștienți și de impactul pe care acest aspect îl are asupra mediului înconjurător, dar și de beneficiile economice și sociale, motiv pentru care simțul responsabilității locale este unul care se va menține și va ocupa un loc important în comportamentul de consum de acum înainte.
5. Salatele de legume de toate felurile
Nu este vorba doar despre clasicele salate din frunze verzi, ci de combinații complexe și interesante în care alte legume delicioase devin actori principali. Mai ales legumele de sezon, de cum ar fi castraveții, porumbul sau broccoliul se combină cu diferite dressing-uri pentru a crea un fel de mâncare delicios, consistent și sănătos, perfect pentru sezonul estival. Acest trend al salatelor este unul în creștere, ușor de abordat în industria restaurantelor, care are capacitatea de a diversifica oferta și a o face mai atractivă pentru consumatori.
6. Cocktail-uri fără alcool
Dacă în trecut consumatorii aveau foarte puține alegeri când venea vorba de cocktail-urile fără alcool, acum lucrurile stau altfel. Este un aspect influențat tot de dorința de a mânca mai sănătos, cât și de experimentele desfășurate în pandemie vis a vis de cocktail-uri fără efecte adverse. Restaurantele acordă o atenție din ce în ce mai mare creării unor băuturi delicioase, unice, cu aspect interesant, care însă nu conțin alcool, astfel încât să atragă și acest segment de clienți.
Surse:
Trends HRB, Speciality Food Magazine, EatingWell, Bobby Berk.