1. Creșterea numărului de bucătării-fantomă sau de restaurante-umbră
Create special pentru prepararea mâncării astfel încât să fie savurată acasă, aceste stabilimente nu au mese, tejghele sau alte facilități care permit consumul la locație. Aici putem include, pe lângă food trucks și drive-ins, și restaurantele care creează meniuri complete pentru întreaga zi sau cele care compun seturi de ingrediente deja porționate pentru gătit acasă.
2. Proliferarea igluurilor și a domurilor pentru grupuri individuale
Deoarece creează un context prielnic pentru discuții mai intime, structurile care separă grupurile de restul clienților unui restaurant își vor găsi amatori și după ce nu vor mai fi de strictă necesitate.
3. Minimizarea interacțiunilor cu ajutorul tehnologiei
Contactul dintre clienți și personal va rămâne doar în măsura în care e strict necesar. Altfel, se va apela în continuare la metodele mai practice de accesare a meniurilor prin coduri QR sau tabletă, iar multe restaurante vor începe să vadă beneficiile creării propriei aplicații de loializare – oferind mici recompense, vor obține date utile despre comportamentul clienților lor. Se preconizează că oamenii le vor deveni mai loiali unor aplicații simplu de folosit decât unor restaurante, așa că accesibilitatea și prezența în mediul digital va fi o necesitate, nu doar o preferință.
4. Împământenirea unora dintre măsurile de igienă nou adoptate
Chiar și după ce pandemia nu va mai fi o problemă presantă, unele dintre măsurile cu care oamenii s-au obișnuit acum vor deveni standardul. Odată ce au devenit mai conștienți de modul de răspândire a virusurilor și a bacteriilor, clienții vor vrea în continuare acces la gel dezinfectant și opțiuni prin care să evite obiectele folosite în comun.
5. Răspândirea produselor congelate în bucătăriile restaurantelor
Ingredientele și produsele congelate și-au dovedit și mai mult utilitatea în ultimul an, oferindu-le managerilor de restaurante și bucătarilor o doză din mult dorita stabilitate. În condițiile în care nu se poate ști când se va lua decizia de închidere sau deschidere a spațiului pentru clienți, congelatele au ajutat la reducerea risipei alimentare și a pierderilor financiare. Odată ce și-au dovedit ușurința în utilizare și calitatea, e foarte probabil ca aceste produse să rămână în continuare în bucătării.
Tu ce schimbări consideri că vor rămâne pe termen lung și care sunt valabile doar pe moment?
Resurse: USA Today, Restaurant-Hospitality