Reinventarea în industria HoReCa: tactici de succes din străinătate
Reinventarea în industria HoReCa: tactici de succes din străinătate

În perioada actuală, industria ospitalității traversează o nouă dinamică, găsind resurse inovatoare pentru a-și reinventa modelul de business.

În acest context, aplicarea creativității și inventivitatea reprezintă, mai mult ca niciodată, premisele succesului pentru profesioniștii din HoReCa: un business prosper, care își satisface clienții de la distanță.

Iată câteva exemple pozitive de business-uri din afară care au răspuns cu brio acestei provocări, pe care le poți folosi ca sursă de inspirație pentru succesul afacerii tale.

 

Addo – restaurantul american care a reușit să înregistreze profituri duble

Addo, un restaurant gourmet din Seattle, S.U.A., a făcut tranziția exclusiv la livrări și și-a dublat profitul în primele două săptămâni din luna martie față de aceeași perioadă a anului trecut.

Proprietarul, Eric Rivera, a luat decizia îndrăzneață de a-și folosi angajații pentru a prelua și a livra comenzile, în loc să apeleze la curieri intermediari. Pentru asta, el și-a dublat personalul și încă mai caută să angajeze.

O parte a succesului său se datorează faptului că a ales să-și diversifice meniul fix cu oferte noi, zilnice. Meniul conține preparate cu preț accesibil, de 9 $ sau 15 $, dar și mâncăruri mai sofisticate sau pentru mai multe persoane, care includ și băuturi (45 $ și 105 $).

Comenzile se realizează exclusiv online, prin intermediul platformei Tock, care facilitează munca echipei. Clienții aleg preparatele, plătesc cu cardul, apoi pot alege să li se livreze comanda sau să o ridice personal de la restaurant, la o anumită oră.

 

Reinventarea în industria HoReCa: tactici de succes din străinătate

De asemenea, ca să-i ajute pe cei aflați în nevoie, Eric Rivera a implementat și un sistem de donații. Clienții pot plăti porții în valoare de 9 $ fiecare, pe care echipa Addo le livrează unui adăpost al oamenilor străzii, o dată pe săptămână. Clienții sunt extrem de receptivi acestei inițiative, dovada fiind numărul porțiilor donate, care a ajuns la 1.000 pe 17 martie.

Din experiența sa de succes, proprietarul Addo oferă și un sfat colegilor de breaslă: Concentrați-vă mai puțin pe ceea ce obișnuiți să faceți și mai mult pe ceea ce au nevoie oamenii.

 

 
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by addo (@addoseattle) on

 

 

Virtual Gully – localul „digital”

Barul și restaurantul Golden Gully din Sydney, recunoscut pentru cocktail-urile sale sofisticate, s-a transformat într-o versiune digitală a sa, devenind Virtual Gully. Pe site, clienții pot comanda cocktail-uri și vin cu livrare la domiciliu, participând apoi la sesiuni online de degustare, prin Zoom. Mai mult, ei pot achiziționa cursuri online de gătit personalizate, cu chef-ul Golden Gully.

Conceptul se bucură de un succes răsunător, Virtual Gully făcând vânzări de 1.000 $ în câteva ore de la „deschidere”, fără ca vreun client să-i treacă fizic pragul.

 

Bread Ahead – un pas înainte

Brutăria londoneză Bread Ahead și-a transformat modelul clasic de business (de brutărie obișnuită) într-unul de e-commerce: transmite emisiuni/tutoriale de home baking pe Instagram și vinde vouchere-cadou pentru produse de panificație și workshop-uri personalizate.

 

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BREADAHEAD (@breadaheadbakery) on

 

 

Cunoașteți alte exemple externe care vă inspiră? Care vi se pare cel mai curajos?

Acest articol face parte din seria prin care Dr. Oetker Professional își arată sprijinul față de colegii de industrie punând la dispoziție toate resursele de comunicare disponibile pentru a oferi informații pertinente, utile și, atât de necesar acum, încurajatoare. Pentru alte exemple, urmăriți:

 


Referințe:
 CNET, WIRED

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 13: Daniel Ion

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 13: Daniel Ion – despre cum prietenul brutarului este recele, maiaua mereu vie, care crește în timp, odată cu spațiul în care invitatul nostru de astăzi activează, despre chimie și multe alte povești de viață din și despre brutării.  

Professional Talks by Dr. Oetker a ajuns deja la episodul 13, iar alături de gazda noastră de tradiție, Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Daniel Ion, artisan baker, efervescent vorbitor, pasionat, plin de entuziasm, ce ne poartă în culisele brutăriei și ale chimiei care „dospește” cele mai savuroase produse.

Daniel Ion ne poartă într-o poveste despre pâinea care trebuie să îți recâștige respectul, despre mâinile care fac pâinea, aparatură, climă, mediu, chimie și mult har.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 12: Constantin Ghimpu

Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 12: Chef Constantin Ghimpu, povestea care începe cu un copil care a muncit mult, șansa de a lucra cu un chef francez și creșterea sănătoasă în HoReCa.

Professional Talks by Dr. Oetker a ajuns deja la episodul 12, iar alături de gazda noastră de tradiție, Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Chef Constantin Ghimpu, un foarte cald și direct vorbitor, ce ne poartă în culisele bucătăriilor, proiectelor și atmosferei din HoReCa românească și nu numai.

Chef Constantin Ghimpu ne poartă într-o poveste care a început, conform spuselor sale, de când era un copil ce muncea foarte mult și continuă cu șansa de a lucra cu un chef francez, care i-a adus influențe pozitive în carieră.

De părere că fiecare om dintr-o bucătărie este un caracter diferit și trebuie gestionat ca atare, dar și cu mentalitatea sănătoasă că dacă un loc crește, cresc și oamenii din echipă, Constantin Ghimpu ne face un curs rapid despre ce înseamnă realitatea, dar și cum arată creșterea sănătoasă în HoReCa.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Professional Talks by Dr. Oetker, episodul 11: Michael Passarelli, despre startul în bucătărie cu un nume greu, pasiune, atenţie şi gusturi

Professional Talks by Dr. Oetker ajunge la episodul 11, iar alături de Chef Cezar Munteanu îl avem, ca oaspete, pe Michael Passarelli, om ce poartă un nume greu în industria ospitalității, care ne povestește cum a pornit, alături de tatăl său, de la spălatul vaselor, și a ajuns la proiecte ample și consultanță de valoare în HoReCa.

Michael și Cezar au un dialog deschis, fără perdea, despre carieră, greutăți, inspirație și multă disciplină - inclusiv a cifrelor.

Professional Talks by Dr. Oetker este podcast-ul care aduce expertiza profesioniștilor din Horeca în fața publicului larg și tratează teme importante pentru toți cei care activează în industria ospitalității. Prin aceste dialoguri, punctăm noutățile din domeniu și aducem pe ecrane viziuni care se pot transforma atât în inspirație, cât și în soluții concrete.  

Urmărește colecția de episoade aici.

citeşte mai mult
Obține o ofertă personalizată

Alătură-te comunității Dr. Oetker Professional!

Trimitem lunar rețete și inspirație pentru profesioniștii industriei HORECA.

Abonare la newsletter